Är ni också hjärntvättade?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, jag förstår nog inte det.
När jag mått som värst hade jag inte gått in och diskuterat saker som triggar min sjukdom. Det brukar inga terapeuter eller behandlare råda en till heller.
Det är ju inte sunt att utsätta sig för sånt man för stunden inte kan hantera. Om man blir så ledsen av att läsa de sakliga saker som diskuterats innan det kom fula påhopp så bör man nog undvika såna trådar tills man mår bättre om man inte vill bli ledsen igen.

Påhopp ska ingen behöva ta. Men blir man ledsen av en vanlig diskussion är det nog läge att fråga sig själv om det är konstruktivt för en att fortsätta.
Man kan tycka det är värt det för man tror på en fråga. Kör då!
Men man kan liksom inte tvinga samhället att inte prata om normala saker.
Fetthat går inte att undvika såvida man inte flyttar in i en grotta nånstans och avsäger sig all mänsklig kontakt. Att bara undvika en diskussion, alltså... Det funkar inte så. Diskussioner kring fetthat är dessutom helt nödvändiga att ha för att bli av med skiten. Det spelar ingen roll hur vi gör, diskuterar man fetthat så kommer det i 100% av fallen en drös människor som anser sig vara tvungna att få diskutera ohälsa, som kapar varenda jäkla diskussion med samma hälsomantra om och om och om igen som om vi vore helt bakom flötet, som om fettet liksom ätit våra hjärnor till middag. Hur ska vi komma vidare bort från fetthatet om varenda diskussion kapas till att handla om hälsa menar du? Berätta, vi lyssnar. Har du någon mirakelmetod för att bli av med fetthat som ingen upptäckt än så lovar jag att varenda tjockis i den här tråden kommer kyssa dina fötter.
 
Att tro att man kan skydda sig från skadliga samhällsstrukturer genom att avsluta sina konton på sociala medier är otroligt naivt.
Har jag sagt att enstaka individers avstående från att bruka vissa former av sociala medier skulle ändra några samhällsstrukturer?

En enstaka individ, kan må bättre genom att avstå/förändra sitt användande av (vissa) sociala medier. Man behöver inte söka upp sådant som gör en ledsen, får en att känna sig värdelös etc.

Om avstående från social medier av vissa typer, görs av en majoritet av dagens användare, eller om majoriteten av användarna börjar nyttja medierna på att annat sätt än idag, då ändras eventuellt någon form av strukturer i samhället.

Även en tydligare, politiskt beslutad reglering av sociala medier, kan ändra på strukturer.
 
Men alltså, DET ÄR JU HUR MÅNGA SOM HELST som påpekat hur dina inlägg framstår, och ändå blåser du på som ett jäkla godståg? Exakt hur tycker du själv att man beter sig då?

Det hade varit hur många som helst som haft åsikter om man pratade sakligt om andra psykiska ohälsor också. Det betyder inte att det bästa för alla är att tiga ihjäl saker.
 
Fetthat går inte att undvika såvida man inte flyttar in i en grotta nånstans och avsäger sig all mänsklig kontakt. Att bara undvika en diskussion, alltså... Det funkar inte så. Diskussioner kring fetthat är dessutom helt nödvändiga att ha för att bli av med skiten. Det spelar ingen roll hur vi gör, diskuterar man fetthat så kommer det i 100% av fallen en drös människor som anser sig vara tvungna att få diskutera ohälsa, som kapar varenda jäkla diskussion med samma hälsomantra om och om och om igen som om vi vore helt bakom flötet, som om fettet liksom ätit våra hjärnor till middag. Hur ska vi komma vidare bort från fetthatet om varenda diskussion kapas till att handla om hälsa menar du? Berätta, vi lyssnar. Har du någon mirakelmetod för att bli av med fetthat som ingen upptäckt än så lovar jag att varenda tjockis i den här tråden kommer kyssa dina fötter.
Zebra har du möjligen tänkt på att äta mindre och röra på dig mer? :)










;)
 
Fetthat går inte att undvika såvida man inte flyttar in i en grotta nånstans och avsäger sig all mänsklig kontakt. Att bara undvika en diskussion, alltså... Det funkar inte så. Diskussioner kring fetthat är dessutom helt nödvändiga att ha för att bli av med skiten. Det spelar ingen roll hur vi gör, diskuterar man fetthat så kommer det i 100% av fallen en drös människor som anser sig vara tvungna att få diskutera ohälsa, som kapar varenda jäkla diskussion med samma hälsomantra om och om och om igen som om vi vore helt bakom flötet, som om fettet liksom ätit våra hjärnor till middag. Hur ska vi komma vidare bort från fetthatet om varenda diskussion kapas till att handla om hälsa menar du? Berätta, vi lyssnar. Har du någon mirakelmetod för att bli av med fetthat som ingen upptäckt än så lovar jag att varenda tjockis i den här tråden kommer kyssa dina fötter.

Det har jag så klart inte. Vore det enkelt hade någon annan redan kommit på det.

Men är man för känslomässigt involverad och inte mår bra får man ro om sig själv så man inte ger sig på mer än man mår bra av.

Sen tror jag att man måste inse att det en del av er upplever som fetthat handlar om reaktioner på sunt och osunt.
Det finns mycket som handlar om estetik också.
Och idioti rakt av.

Men jag tror många är så brända av tidigare erfarenheter att man har lite speciella glasögon och ärligt talat missar en del poänger.
Jag gör det och ni gör det.

Folk är olika och reagerar olika. Man tänker på olika aspekter i olika frågor och ser bilden olika beroende på vad man har för egna referensramar.
 
Det har jag så klart inte. Vore det enkelt hade någon annan redan kommit på det.

Men är man för känslomässigt involverad och inte mår bra får man ro om sig själv så man inte ger sig på mer än man mår bra av.

Sen tror jag att man måste inse att det en del av er upplever som fetthat handlar om reaktioner på sunt och osunt.
Det finns mycket som handlar om estetik också.
Och idioti rakt av.

Men jag tror många är så brända av tidigare erfarenheter att man har lite speciella glasögon och ärligt talat missar en del poänger.
Jag gör det och ni gör det.

Folk är olika och reagerar olika. Man tänker på olika aspekter i olika frågor och ser bilden olika beroende på vad man har för egna referensramar.
Here's a thought - eller så kan ni andra sluta kapa diskussionerna och i och med det sluta tvinga bort folk som mår dåligt från ett socialt sammanhang som annars faktiskt kan gynna samma personer. Det är fullt möjligt att skapa en egen tråd att rabbla hälsomantran i :up:
 
Men herre GUD! Igen? Jag blir mållös. Kan du inte skriva något enda som du inte skrev redan i tisdags?

Jag skrev rätt mycket mer än det. Och ja, jag tycker det är relevant IOM att kopplingen inte finns för många här.

Man behöver inte ta på sig mer skit än det faktiskt redan finns.
Lite grann kan män välja hur man vill tolka saker för att själv må bättre.
Saker som man tycker är oklart behöver inte vara negativt.
 
Here's a thought - eller så kan ni andra sluta kapa diskussionerna och i och med det sluta tvinga bort folk som mår dåligt från ett socialt sammanhang som annars faktiskt kan gynna samma personer. Det är fullt möjligt att skapa en egen tråd att rabbla hälsomantran i :up:

Vill man inte veta hur folk tänker och fungerar bör man inte fråga.
Då skapar man en tråd utan frågor och med specifik uppmaning om exakt hur man vill ha tråden. Och kanske inte på diskussionsforum.
Normala samtal kring saker bör ju gå att ha.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 010
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 465
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 705
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 994
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp