Bukefalos 28 år!

Är så knäckt

Sonic76

Trådstartare
Ija var ju anledningen till att jag höll igång. Hon gav mig anledning att le och fick mig att sova på nätterna .
Nu är jag alldeles vilsen.
Jg vill ha en ny katt och jag vet att det finns en katt som kan komma till mig till vår/sommar om allt klaffar.
Men hur jag ska överleva till dess alltså.
Kaninerna och marsvinen är mysiga och goa men inte på samma sätt.
Är så tomt här hemma när jag äter och ska gå och sova.
Hur ska jag överleva liksom.
Jag jobbar redan 150 % och pluggar 50 så kan liksom inte öka på det.
 
Och ja jag lider av depression.
vården har dock släppt mig och jag orkar inte slåss längre.
Inte ens när jag försökte begå självmord fick jag hjälp.
Så sjukt less på att bara existera.
Jobbet är mitt liv liksom.
 
Förstår att det är oerhört tufft. :heart kanske kan det lätta att börja tänka på en ny liten vän? Sorg är så olika. För en del är det otänkbart att börja älska ett nytt djur nära inpå förlusten, men för andra kan det vara ett sätt att föra minnet vidare och att kunna se fram emot någon ny att älska och sköta om, mitt i sorgen.

Jag beklagar att du har det så jobbigt och hoppas verkligen att du kan få hjälp, för det förtjänar du. :heart
 
Förstår att det är oerhört tufft. :heart kanske kan det lätta att börja tänka på en ny liten vän? Sorg är så olika. För en del är det otänkbart att börja älska ett nytt djur nära inpå förlusten, men för andra kan det vara ett sätt att föra minnet vidare och att kunna se fram emot någon ny att älska och sköta om, mitt i sorgen.

Jag beklagar att du har det så jobbigt och hoppas verkligen att du kan få hjälp, för det förtjänar du. :heart
Jag har ju ev en katt på g men först till våren/sommaren.
Och det är bra.
Ija var dyr i drift men jag la så gärna alla pengar på henne.
Nu kan jag passa på att lägga lite pengar på mig och öka veterinärbufferten.
Men visst skulle jag gärna ha en ny katt nu.
Men det kan vara bra att vänta med.
För min egen skull.
Men jag är så förvirrad just nu
 
uff :heart låter så tungt!

Skulle det vara ett alternativ att vara jourhem fram till nya kissen kommer, eller blir det jobbigt att inte få knyta permanenta band?
 
Jag känner med dig, din sorg är ju så ny och nära. :heart Mitt hus var inte heller tomt när jag förlorade min terriertant, men jag hade ju ändå ingen terrier på foten när jag satt i soffan liksom. Nu har jag en rivig och pigg liten kissekurr som distraherar mig tillsammans med shiban men väntan på den lille kändes Oändligt lång - jag tillät mig dock att drunkna lite i själva förväntan och längtan. Jag handlade prylar och läste på och trakasserade den stackars uppfödaren var och varannan dag, du kanske kan finna lite tröst i att se fram emot en ny kompis även om det känns långt dit?
Här är huset fortfarande tomt utan en tant på foten, men jag har i alla fall en shiba på huvudkudden och när hon blir trött på mig finns nu en katt på axeln då jag är ledsen. Jag är glad att jag hade honom att se fram emot när det var som värst.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 546
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 550
Senast: Calmiche
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 689
Senast: Imna
·
T
Övr. Katt Hej Ber om ursäkt då detta säkert blir lite långt men ska försöka hålla det kortfattat.. Jag skaffade min katt för ungefär 6 år sedan...
Svar
2
· Visningar
1 673
Senast: Tass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp