Är tatueringar en klassmarkör?

Ridinglady

Trådstartare
Jag är en välutbildad medelklasstant! Jag har helt klart fördomar mot personer med mycket tatueringar - jag förknippar många tatueringar med kriminella eller personer med låg utbildning ... Är jag bara totalt omodern och fördomsfull eller är mina fördomar "Sanna" -'är tatueringar i stor mängd en modern klassmarkör? Om jag ser en ung kille eller tjej som är tungt tatuerad hur stor är chansen att hon eller han är högskoleutbildad? Jag är ärligt nyfiken och fullt beredd att begrava mina fördomar! Så vad säger ni?
 
Sv: Är tatueringar en klassmarkör?

Ja i så fall är du fördomsfull vill jag påstå..jag känner många som har tatueringar som är utbildade, chefer i ledande position mm som verkligen inte är kriminella eller annorlunda på något sätt som personer..utan vanligt folk med hyffs!

Tatueringar är ju inte bara en konst för många, det kan vara minnen, upplevelser osv.
Kreativa människor däremot tycker jag ofta är tatuerade..och bara den orsaken att de flesta med tatueringar tycker att det är snyggt
 
Sv: Är tatueringar en klassmarkör?

För att förtydliga - jag känner också många som har en eller två diskret placerade tatueringar av just personlig art. Mina fördomar handlar om dem som har stora och många tatueringar ...jag menar inte heller att man måste sakna hyfs eller intelligens för att man är tungt tatuerad - det jag undrar är just kring om det är eller inte är en "klassmarkör"
 
Senast ändrad:
Sv: Är tatueringar en klassmarkör?

Jag känner folk som är VD's/höga chefer på stora IT-bolag som har hela armarna fulla med tatueringar, det är precis så att det inte syns under kostymen så Ja, det är fördomsfullt. Däremot tycker jag motiven kan säga en hel del om vilken "klass" man tillhör.
En person med tribals i ansiktet och dödskalle på det rakade huvudet.. ja då är nog jag också fördomsfull och sätter dom direkt i facket kriminella. Men på kroppen tycker jag man kan ha hur mycket som helst!