Är TR ingen självklarhet?

Sv: Är TR ingen självklarhet?

Jag har hört ett litet rykte om TR kommer att finnas på nätet i framtiden men då kommer licens kostnaden att höjas rätt rejält. Den är ju redan så låg som vill alla vet...
 
Sv: Är TR ingen självklarhet?

Då är vi två som hört det ryktet...:crazy:

Höjd licensavgift längtar man efter ju...:smirk:
Däremot ser jag fram emot att TR finns tillgängligt "för alla" gärna med enkelt söksystem dessutom :)
 
Sv: Är TR ingen självklarhet?

Rumpnissen skrev:
När man läser här under disskutionstrådarna är nästan hälften av trådarna frågor om vad som är tillåtet och inte på tävling, hur det funger och annat som man ska veta för att tävla.
Vad som förbryllar mig är att allt detta står i TR och är lätt att slå upp. Har inte alla tävlingsmänniskor ett TR? När det gäller ändringar så finns ju dom på ridsportförbundets hemsida. det är ju faktiskt ens skyldighet att känna till TR när man tävlar och man ju knappast komma och säja att "jag läste det på bukefalos" när någon ifrågasätter ens utrustning eller liknande.

Är det bara för mig som det är en självklarhet att ha TR för de dicipliner man tävlar och att man uppdaterar bestämmelserna varje år? :confused:
hejhej ! jag har tagit grön kort och jag tycker inte det är så svårt . allt du behöver göra är att läsa igen en hästbok om hästens säkerhet och tävlingar m,m . Lycka till! :)
 
Sv: Är TR ingen självklarhet?

Grönt kort kursen tror jag inte är så ingående (har själv inte gått någon). Provet handlar bara om att visa att du kan hitta svar på frågor i TR och du behöver inte kunna något utantill.

Det skulle ju vara super med TR på internet fast man behöver nog dessa pappersexemplar också ute på tävlingsplatsen där det inte alltid finns tillgång till internet. Jag undrar hur mycket högre licenskostnaderna skulle bli i sånna fall...
 
Sv: Är TR ingen självklarhet?

Tanken med att lägga ut TR på nätet tycker jag bara är bra. Men det är mindre kul att behöva bekosta det genom en höjd licens avgift...
 
Sv: Är TR ingen självklarhet?

Om det är sant, då är det ju bara ännu mer bekräftat att Ridsportförbundet är på tok för långt ifrån verkligheten...
 
Sv: Är TR ingen självklarhet?

Jag har tävlat i snart 10år och aldrig ägt ett eget TR.
Jag tycker det funkar utmärt att låna/fråga någon som har tillgång till det vid de få tillfällen man behöver veta något.

Det är väl inte värre att fråga om TR än om tex foder? Skulle man hårddra det så finns det ju böcker att köpa om allt man vill veta :devil:
 
Sv: Är TR ingen självklarhet?

Jag har inget eget TR eftersom att jag inte har tävlat något ännu.
Ska debutera på söndag, men vi får väll se hur det går och hur mycket jag kommer starta i år. Om jag bara startar kanske 2-3 gånger under året så känns det rätt så meningslöst att lägga ut så mycket på ett TR.

Dessutom har vi TR tillgängliga på klubben.
 
Sv: Är TR ingen självklarhet?

Jag har inte TR. Men jag har bra koll tycker jag....
Har varit ute på 3 lokala tävlingar.
Men såklart blir det ett TR nångång i framtiden.
Men det dröjer en liten stund till...... Förstår dem som inte springer o köper TR efter första tävlingen =) Men det ligger ju på varje "tävlingsryttares" ansvar att kunna lite grann innan man ger sej iväg......

Tilläggas kan att vi har TR på klubben, och jag känner massor med tävlingsryttare, så är det något är det bara att fråga dem....
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Nu har de uppdatera TR-en kommit för 2012 och där är en (misstänker jag) ganska stor ändring angående Märkesplacering på...
19 20 21
Svar
400
· Visningar
35 840
Senast: kopparberg
·
  • Låst
Ridning Vad är Klassisk Ridkonst? Klassisk Dressyr Klassisk Dressyr är ingen alternativ ridstil - utan den Klassiska dressyren står bara...
Svar
4
· Visningar
9 919
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp