Är unga tjejer helt fredlösa?

Ja, jag funderade också på det. Någon gång bör han väl ha suttit bredvid en man.

Cecilia Magnusson, en av kvinnorna, har berättat hur hon slog bort hans hand när hon kände den på låret. Och då kom den tillbaka. Det måste vara närmast spastiska spratt som hans lemmar spelar honom

Och sen verkar de frysa när de nått ett kvinnolår. Hemsk sjukdom det där. Jag skäms nästan över att vi ens tänkt tanken under och efter metoo att skylla på de stackars männen med dessa horribla nervsjukdomar. Jag tycker kvinnorna borde be Eskil om ursäkt i ett möte tete-a-tete som han först föreslog. :cautious:
 
Det är Trumpnivå på den. Jag tror att han blandat ihop fysisk med psykologisk och senor och leder med sexism och lyhördhet.

Det är frapperande av en fd regeringsmedlem att inte kunna ta ansvar för sina handlingar. Jag hade förväntat mig att just ansvar var något man fått lära sig hantera.

(Alltså själva händelserna är också skit, men att ljuga om vad som hänt på det här nya, i världen, politiskt korrekta sättet är minst lika illa.)
Jag fattar inte heller. Jag är uppvuxen i ett politikerhem. Vikten av att vakta sina handlingar kom ofta på tal. Politiker vet ju att en missad räkning, en toblerone eller en spasm kan äventyra både karriär och försörjning.
 
Jag fattar inte heller. Jag är uppvuxen i ett politikerhem. Vikten av att vakta sina handlingar kom ofta på tal. Politiker vet ju att en missad räkning, en toblerone eller en spasm kan äventyra både karriär och försörjning.

Och att ta ansvar för dem kvickt räddar ett visst värde för återstart av karriären. Men i dagens förljugna politiska landskap vet jag inte faktiskt. Kanske lika bra att förneka faktiska händelser. Så jävla ruttet och trist, och så klagar de som älskar det nya på tidigare korruption och träsk.
 
Kan du lagen på området? Jag läste att fönstertittning kan vara (sexuellt?) ofredande. Var sedan gränsen går, vet jag inte.

Nu kan Jag naturligtvis inte lagen i alla stater, men da Jag jobbade (red) med sheriffen I Florida vet Jag att det inte ar ett"federal crime" och aven om nagon stat (vilket Jag betvivlar) har skarpt en lokal lag sa ar det inte en felony, vilket man maste vara domd for for att behova registrera sig i sex forbrytar registret.
Ingen misdemeanor hanger med pa det visit. Det syns pa background checks, men inte I andra sammanhang.

Sorry about spelling. I'm on the phone and it insist on English🙄
 
Bara som ett tillagg, gross misdemeanor kan ge upp till ett (ett och ett halvt?) Ars fangelse och $3000-5000 I boter. Det ar inte sa att det ar okay, bara att personen inte ar domd for liver.
 
Jag fattar inte heller. Jag är uppvuxen i ett politikerhem. Vikten av att vakta sina handlingar kom ofta på tal. Politiker vet ju att en missad räkning, en toblerone eller en spasm kan äventyra både karriär och försörjning.


Stor skillnad på att se till så att man inte agerar olämpligt och att ta ansvar om man faktiskt gör det. Rent generellt har inte politiker något särskilt gått rykte på den fronten. Se exempelvis Mona Sahlin.

Alla har dock rätt till individuell prövning. Erlandsson är inte dömd så invänta rättegång. Vi behöver inte fler fall där han döms av pöbeln som skyldig om det senare kommer fram att han är oskyldig, som med Martin Timell och Fredrik Virtanen.
 
Stor skillnad på att se till så att man inte agerar olämpligt och att ta ansvar om man faktiskt gör det. Rent generellt har inte politiker något särskilt gått rykte på den fronten. Se exempelvis Mona Sahlin.

Alla har dock rätt till individuell prövning. Erlandsson är inte dömd så invänta rättegång. Vi behöver inte fler fall där han döms av pöbeln som skyldig om det senare kommer fram att han är oskyldig, som med Martin Timell och Fredrik Virtanen.
Självklart har han tafsat, oavsett om han kan dömas eller inte.
 
Och både de omnämnda ”oskyldiga” har gjort massor av saker som gjort det alldeles befogat att utreda det. Sedan är drevet otäckt, därför att man blir dömd innan något klarlagts. Men ”oskyldiga” är de inte annat än i en strikt juridisk tolkning till de brott de utretts för.
 
Varför skulle det vara självklart?
Eskil är en vit heteroman med viss makt. Att män tafsar på kvinnor är inte sällsynt.

Problemen kring honom har tystats ner länge. Det vet många. Jag har som sagt rätt mycket personkopplingar till svensk politik, Eskils parti inte minst.

Och: kvinnorna riskerar en hel del på att ta upp det.

Jag väntar mig inte att du fattar någon av punkterna. Men det är inte mitt problem.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • Köpa hus
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp