Ärr i ansiktet - ersättning

@Kibani Ersättning för ärr är väl lite som "plåster på såret". Det är ju väldigt individuellt hur mycket man påverkas av sina ärr. Personligen avskyr jag mina eftersom dom hela tiden påminner mig om den hemska bilolyckan och dessutom gör att jag känner mig fulare än någonsin. Jag jobbar dessutom där jag har flera hundra kundmöten dagligen och kommentarer som "hahaha är det fylleolycka eller?" "sprang du in i en vägg på fyllan?" gör det svårt för mig rent psykiskt. Så även om pengar aldrig kommer ta bort varken dom otäcka ärren eller minnena så känns det ändå som en väldigt vänlig gest att man åtminstone får ut en liten "plåster på såret"ersättning.

@Presto Det är olika beroende på försäkringsbolag. Mitt bedömer ärren efter 1 år och eftersom mina är så pass tydliga så tyckte min handläggare att vi lika gärna kunde börja utreda detta redan nu.

Detta ska du givetvis trycka på lite extra för att få ut mer, gärna med intyg från arbetsledare eller från företagshälsovården. Det kan ge extra.
 
Jag jobbar dessutom där jag har flera hundra kundmöten dagligen och kommentarer som "hahaha är det fylleolycka eller?" "sprang du in i en vägg på fyllan?" gör det svårt för mig rent psykiskt.

Jag fick 2000 kr för ett litet ärr på smalbenet (stort som en tiokrona). Ansiktet har jag för mig ligger i den högsta ersättningsklassen så jag hoppas att du får en ordentlig ersättning.

Annars vill jag bara säga att sådana kommentarer som du nämner ovan är så fruktansvärt oförskämda och om du orkar tycker jag att du ska säga ifrån. Det är inte ok att kommentera någons utseende på det sättet!
 
@Halvblodet och @Aionee
För att få ersättning så måste man anmäla skadan "inom skälig tid". Helst omgående i samband med skadan eller max inom 1 år så jag har svårt och tro att man kan kräva ersättning för flera år gamla ärr.

För att ha rätt till ersättning så krävs det även att man har sökt läkarvård för skadan.
 
Jag fick ut 60 tusen har jag för mig för tre fula ärr ett väldigt stort på höften efter operation av lårben. Hade trygghansa försäkring då. De anmäldes direkt efter olyckan men tog nog iaf 2 år innan de betalade ut då jag genom gick en operation till.
 
Jag fick ut cirka 20'000 kr för ett tre dm långt ärr på höger ben. Hästolycka..

Känselbortfall, går inte det in på själva invaliditetsprocenten som beräknas för sig?
 
Jag fick ca 2000 kr för mina ärr efter titthåls galloperation. Det är 3 små ärr på magen, ca 1 cm stora.
SÅ när det ser ut så där och sitter i ansiktet så lär du få ut en bra summa
 
Säger som resten, du lär få ut en rejäl slant för de ärren, just för att de sitter i ansiktet.
Själv har jag ett numera ganska blekt ärr i pannan, på handen och armen samt 15 operationsärr. Fick ingen ersättning alls...
 
Nyfiken, har ni alla här en försäkring ni tagit privat eller är det någon som bara har en olycksfalls försäkring genom facket? Och fått ut något på den?
 
10378972_10152429143190479_8966764196786740976_n.jpg



Efter den här tråden så nästan längtar till nästa sommar när mina ärr från den här incidenten är 2 år så jag kan få ut lite pengar :p :D



Men jag tror också att du TS kan få ut en fin summa för det där, eftersom det sitter i ansiktet. Min kompis fick ut 4000 för ett 1,5 cm ärr på läppen som inte syns knappt om man vet om det.
 
En fråga: Jag har inget ärr,men har som en bula på mitt lår,kanske 10x8 cm, är efter en hästspark. Fick världens lårkaka då,och den försvinner inte (är 3 år sen nu) har även noll känsel på detta område. Är det någon ide att skicka bilder? Det syns kanske inte jättemycket på en bild,därför jag blir osäker om dom kommer tro mig.... Jag själv ser bulan bra IRL,och den syns när jag har tunna byxor på mig, känns även väldigt tydligt,men gör inte ont.... Däremot känselbortfallet är ju inte så kul,men kan man få ersättning för "enbart" det,om det nu inte blir några bra bilder på bulan?
 
En fråga: Jag har inget ärr,men har som en bula på mitt lår,kanske 10x8 cm, är efter en hästspark. Fick världens lårkaka då,och den försvinner inte (är 3 år sen nu) har även noll känsel på detta område. Är det någon ide att skicka bilder? Det syns kanske inte jättemycket på en bild,därför jag blir osäker om dom kommer tro mig.... Jag själv ser bulan bra IRL,och den syns när jag har tunna byxor på mig, känns även väldigt tydligt,men gör inte ont.... Däremot känselbortfallet är ju inte så kul,men kan man få ersättning för "enbart" det,om det nu inte blir några bra bilder på bulan?
Ja du borde få ersättning från det, ta upp det med ditt försäkringsbolag
 
10378972_10152429143190479_8966764196786740976_n.jpg



Efter den här tråden så nästan längtar till nästa sommar när mina ärr från den här incidenten är 2 år så jag kan få ut lite pengar :p :D



Men jag tror också att du TS kan få ut en fin summa för det där, eftersom det sitter i ansiktet. Min kompis fick ut 4000 för ett 1,5 cm ärr på läppen som inte syns knappt om man vet om det.

Men hjälp! Vad har du gjort? Är det en brännskada? Det ser väldigt smärtsamt ut iaf! :crazy:
 
En fråga: Jag har inget ärr,men har som en bula på mitt lår,kanske 10x8 cm, är efter en hästspark. Fick världens lårkaka då,och den försvinner inte (är 3 år sen nu) har även noll känsel på detta område. Är det någon ide att skicka bilder? Det syns kanske inte jättemycket på en bild,därför jag blir osäker om dom kommer tro mig.... Jag själv ser bulan bra IRL,och den syns när jag har tunna byxor på mig, känns även väldigt tydligt,men gör inte ont.... Däremot känselbortfallet är ju inte så kul,men kan man få ersättning för "enbart" det,om det nu inte blir några bra bilder på bulan?
Anmälde du skadan till ditt försäkringsbolag när det hände?
 
10378972_10152429143190479_8966764196786740976_n.jpg



Efter den här tråden så nästan längtar till nästa sommar när mina ärr från den här incidenten är 2 år så jag kan få ut lite pengar :p :D



Men jag tror också att du TS kan få ut en fin summa för det där, eftersom det sitter i ansiktet. Min kompis fick ut 4000 för ett 1,5 cm ärr på läppen som inte syns knappt om man vet om det.


Alltså aj som bara fan!!!!!!!! :eek: :eek: :eek:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 481
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Har tänkt på detta rätt mycket på senaste tid, av anledningar som jag kommer att nämna nedan. Vet inte egentligen varför jag skriver...
2
Svar
33
· Visningar
5 132
Senast: warg
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg :p Jag skadade mig ganska allvarligt efter fall från häst i april 2013. Landade på ländryggen vilket...
2
Svar
25
· Visningar
3 496
Senast: LuckyMe
·
Övr. Barn Förhållandet med barnets pappa är så gott som över. Han är inte en lätt man att leva med och jag är så arg på mig själv som skaffade...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
27 744
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp