Äter äter och äter

M

maiden

Min katt flyttades för drygt 3 veckor sedan till vårat nya hem. Hon fann sig ganska snabbt, vilket kändes skönt då hon bott alla sina 8 år i vårat förra hus. Efter några dagar så kände hon sig ganska hemmastadd både inne och ute.
en vecka senare åkte jag utomlands :crazy: dagen efter så rymde katten och var borta i 5 dagar, när hon kom hem var hon genomblöt och självklart hungrig. Vi förstod att hon skulle vara hungrig ett tag efter men hon har fortfarande en otrolig aptit! Vill ha mat ca 10 gånger om dagen :smirk:
Hon får mer mat än innan men fullt så mycket som hon vill ha ger vi henne inte. Hon har fått en liten kulmage :crazy:
Hon vägrar i stort sett att gå utanför dörren längre. kattlådan som stod helt oanvänd hela sommaren behöver nu tömmas helt varje dag (tur att det är i lådan visserligen). Förr har hon alltid varit så noga med att gå ut det första hon gör på morgonen och det sista hon gör på kvällen, även första veckan i nya huset!
Antar att hon blev skrämd av något men tror ni att hon kommer våga sig ut igen snart? Antar det... har halva funderingar på att hon är dräktig men hon har fått sina p-piller i tid och spenarna är inte svullna. När slutar hon äta?
 
En katt som varit ute och blivit utan mat ett tag kan vara rädd för att bli utan mat resten av livet, och äter allt som går att äta... Det är bara att byta till ett lightfoder, och försöka hålla igen lite, för tjocka katter är inte friska katter...

Men här finns ju en risk att hon är dräktig, även om spenarna brukar synas långt innan magen.
Sedan tycker jag absolut at ni ska kastrera katten, p-piller har många och farliga biverkningar, och är bara något som ska användas som tillfällig lösning!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 168
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 117
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 730
Senast: Kaching
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 291
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp