P
prallan
Sv: Afghan bortsprungen i Hyllinge/Skåne!
Fy 17 vad jag lider med dig och vill se ett bra slut på denna tråd!
Fy 17 vad jag lider med dig och vill se ett bra slut på denna tråd!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
13:e januari
14:00-14:15 Hundarna rev staketet
14:15 en hund är kvar i inhägnaden, en är utanför och kan kallas in, tre är borta
14:30 de polisanmäls, letandet börjar och en varning till trafikupplysningen rings in. (Det är här jag och Camilla ringer och frågar om vi kan hjälpa till)
17:00 Alla tre ses på 107:an i Nyvång i riktning mot Ängelholm
17:30 De två pojkarna hittas och fångas på 107:an i T-korset där skyltarna säger: Hyllinge 2 // Åstorp Ängelholm // Bjuv
Hur är möjligheterna att Emily kan ha kommit ut på motorvägen från ditt håll?
Tänker på stängsling.Är det bara vallen där?Det ser nära ut på kartan.
Tänker mer att hon isf kan ha blivit upplockad än påkörd.
Rovdjur känns ju uteslutet.Och jag tycker inte att en så stor hund bara kan försvinna i tomma intet.
Man ska kanske inte tänka på det viset jag har tänkt men... Tänk om någon råkat köra på ett "råddjur" i snökaoset och sen inte ringt viltvårdare/polis/etc, eller ringt men ingen kommit, eller någon som inte hittar något skadat djur. Menar en afghanhund har ju lite den storleken av ett råddjur, speciellt om man inte ser vad det är riktigt.
Sen den andra tanken som är, kanske nästan ännu värre än en död hund (enligt mitt tycke i alla fall) är om någon plockat upp henne och ska ha för massproduktion av blandrasvalpar, för sådant lär ju förekommaHennes bröder kom ju tillbaka, de har inte samma avelsvärde för en bakgårdsuppfödare. (Då får man kolla annonserna framåt i tiden med vinthundskorsningar).
Vilket jätteonödigt inlägg![]()