Afghan bortsprungen i Hyllinge/Skåne!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare nizzeienglasburk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 336
  • Visningar Visningar 49 560
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Afghan bortsprungen i Hyllinge/Skåne!

Hundstölder förekommer inte?
Det var ju märkligt, jag vet folk som har fått sina hundar stulna. :confused:

Åh vad jag hoppas att Emily kommer till rätta snart. På ena eller andra viset så att ni får klarhet och lugn.

KL

Skulle ägaren kunns skicka mej HELA storyn om Emily på PM?

Gärna även med någon/några bilder!

Ska se vad jag kan göra för att få ut infot i media, kan INGET lova, men kan försöka!!

/Swat

Det har inte kommit något PM...
/Swat

eftersom inlägget var till blackice så är det inte så konstigt om inte du har fått något pm.

blackice - hoppas du hittar din hund snart. :)

jag tror att hon är vid liv lång inne i en skog och lever som en prinsessa. :D eftersom det ligger så mkt snö på marken i skåne så har rådjuren (och även andra växtätande djur) svårt för att hitta mat och svälter därför ihjäl. så det finns nog mat så det räcker och blir över till din vovve :) rådjursfile är ju mumma :d

En tanke som slog mig är ju att få ut det med lite mer "vinkling" på uppslutningen av folk och Emilys mattes kamp för att hitta henne. Aftonblaskan och dom publicerar ju alla möjliga mindre intressanta storys så om dom nu inte vill skriva att hundar stjäls så kan man ju kanske skriva det. Allt som gör att det syns i tidningar är ju bra.

Jag har tipsat en gammal kompis (journalist)på HD (Helsingborgs Dagblad) om denna tråden, om det blir något vet jag dock ej... Håll tummarna!

Jag har nu ikväll lagt in en tråd om Emily i forumet för min ras (minpinne heter det).

Senast ändrad:

KL

varje gång jag får en uppdatering härifrån hoppas jag så innerligt att hon är hittad.. Jag fortsätter konstant med att sprida vidare länkar och uppmärksamma folk. Önskar det fanns mer att göra. Lappar kommer spridas i Borås nästa vecka.

Lilla Emily, kom hem nu!

//Johanna, som tänker positivt och är helt säker på att Emily finns vid liv.

Tyvärr ingen Emily ännu. Namnet på han jag pratade med på aftonbladet är Tommy Schönstedt och jag har även pratat med någon på HD, de tyckte att jag kunde börja med en insändare där.

Annonsen jag satt in i HD igen resulterade igår bara i att ytterligare en ringde om att de sett en likadan i Gunnarstorp, det är Emilys bror Sebastian och han bor där sedan 2 veckor tillbaka så inte konstigt folk hör av sig, det var den andre som ringde om honom men kul att se att det finns fler som är observanta.

Har inget annat nytt mer än att vi kan nog inte komma in i skogen idag, fick avbryta gårdagens sökning efter bara 1,5 timmar då vi inte längre såg och Preston inte kunde gå längre pga. all snön som vräkte ner även därinne.

Nu är det ytterligare en grej att vara orolig för om hon är ute, river hon boskap så kan hon bli skjuten och med all snön blir det svårare och svårare att hitta mat för alla, det är bara att hoppas att hon kommer fram och blir sedd så man kan fånga in henne på något sätt innan hon blir för svag om hon inte får mat.

klart de måste kunna bevisa att hon rivit boskap, tror hon är alldeles för ung för det men man skall hela tiden oroa sig för något ju.

Matte

Nu är det ytterligare en grej att vara orolig för om hon är ute, river hon boskap så kan hon bli skjuten och med all snön blir det svårare och svårare att hitta mat för alla, det är bara att hoppas att hon kommer fram och blir sedd så man kan fånga in henne på något sätt innan hon blir för svag om hon inte får mat.

klart de måste kunna bevisa att hon rivit boskap, tror hon är alldeles för ung för det men man skall hela tiden oroa sig för något ju.

Matte
Tamdjursägare får inte skjuta en hund som rivit boskap, den får endast skjutas om den är i färd med att riva eller jaga boskap o ej med lätthet låter sig infångas.

Med tanke på all publicitet som hunden erhållit så tror jag oxå att risken är minimal.

Är det en och samma skog ni letar i och har ni sett spår och så där? Skulle ni inte kunna sätta ut fälla? Hur är hon för slags hund, är hon skygg för okända? Fårstår att hon klart är skygg nu efter så lång tid!! Har du varit i kontakt med personen jag P.m dig om, om inte tycker jag helt klart du ska göra det....

Någon måste ha hittat henne och jag tror hon är inne hos någon!
Det gäller bara att nå ut till folk om hur hon ser ut så grannar kan ringa om de ser någon med en afghanhund som henne.

Hade hon vart ute så hade någon sett henne!

Någon måste ha hittat henne och jag tror hon är inne hos någon!
Det gäller bara att nå ut till folk om hur hon ser ut så grannar kan ringa om de ser någon med en afghanhund som henne.

Hade hon vart ute så hade någon sett henne!

Hon/någon som kan vara hon har ju blivit sedd lite varstans. Men man kan på sätt och vis hoppas att någon tagit henne, så hon åtminstone är inomhus! Och ännu mer hoppas på att denne någon tar väl hand om henne.

Fck reda på igår att det finns en importhane, guld med svart mesk tydligen i L-krona, kan det vara denna som farbrorn som ringd mig såg eller finns det fler där. Denna hane är c:a 9 månader.

Vi som har så lite guld afghaner numera var väl inte det typiskt att det skulle importeras en i samma färg och ålder just nu???

Jag har tyvärr inte fått något Pm, vill du maila det till mig istället? yhazin@hotmail.com så är du jättegullig.

Ja det är samma skog jag är i, skall prova att sätta ut en bur med fäll i och se om det kan hjälpa. Fällor måste jag beställa och jag har precis fått veta var så jag skall annars kolla vad en sådan kan kosta mig, de bygger en i så fall enligt mina önskemål.

Jo nu när vädret är så här så är ju det bästa om någon som är snäll mot henne har tagit hand om henne, afghaners päls klarar inte regn och snöblandat regn, de blir genomblöta, det är bara ull och den slår inte ifrån sig vatten vilket innebär att hon nu om hon är ute riskerar lungiflammation eller annat och dö av det.

Iförrgår fick vi som sagt avbryta sökandet efter bara 1,5 timmar då Preston inte kunde gå längre och igår gick det bara c:a 2 timmar då var Bailey så nertyngd av snö på benen och under fötterna trots mina ansträngningar att ta bort det var 5 meter ungefär.

Även min nattrunda fick jag ställa in efter bara någon timme då jag inte såg för all snön som vräkte ner, känns j....t irriterande att inte kunna söka pga vädret.

Kör strax ut igen, även om det inte är speciellt bättre idag men man vet ju aldrig.

Kram alla goa människor, tur jag har ert stöd annars vet jag inte hur jag skulle orkat. matte

Kollar denna tråd dagligen och håller tummarna för lite ljus i tunneln! Men nej, inte än!

Fortsätter att hålla tummarna skickar styrke kramar!
Och om du skulle behöva hjälp från stockholms området finns jag till din service!

Hej jag vill inte ge dig några falska hopp men mina stall ägare bor vid saxtorps sjöarna och sent igår kväll runt 23,så hörde dom en hund som skällde länge och lät väldigt upprörd och ledsen.
dom tog bilen och åkte och tittade men kunde inte hitta något.
det ska tydligen även vara en grey hound lös här med,kan ju ha varit den.

jag kör mycket bil så jag håller koll löddeköpinge,hofterup,saxtorp,borgeby.

Åh vad jag önskar att det är min lilla tjej, men har lärt mig nu (eller försöker) att inte bli hysteriskt glad, har ju hitintills blivit så förfärligt ledsen efteråt varenda gång.

Jättegulligt om du och de andra vill hålla ögonen uppe däromkring och minsta lilla så kommer jag på studs, skulle kunna köra nu oxå bara jag vetat var jag skulle köra.

Har oxå fått höra nu att för 2-3 veckor sedan var det några olika personer som sett en brun hund springa mellan Åstorp, (vid soptippen) och Nyvång och runt omkring där. Synd att den infon kommit så sent men vi har varit där en del förut och även nu utan att ännu sett något tyvärr.

Matte

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka