Sv: Afghan bortsprungen i Hyllinge/Skåne!
Fck reda på igår att det finns en importhane, guld med svart mesk tydligen i L-krona, kan det vara denna som farbrorn som ringd mig såg eller finns det fler där. Denna hane är c:a 9 månader.
Vi som har så lite guld afghaner numera var väl inte det typiskt att det skulle importeras en i samma färg och ålder just nu???
Jag har tyvärr inte fått något Pm, vill du maila det till mig istället?
yhazin@hotmail.com så är du jättegullig.
Ja det är samma skog jag är i, skall prova att sätta ut en bur med fäll i och se om det kan hjälpa. Fällor måste jag beställa och jag har precis fått veta var så jag skall annars kolla vad en sådan kan kosta mig, de bygger en i så fall enligt mina önskemål.
Jo nu när vädret är så här så är ju det bästa om någon som är snäll mot henne har tagit hand om henne, afghaners päls klarar inte regn och snöblandat regn, de blir genomblöta, det är bara ull och den slår inte ifrån sig vatten vilket innebär att hon nu om hon är ute riskerar lungiflammation eller annat och dö av det.
Iförrgår fick vi som sagt avbryta sökandet efter bara 1,5 timmar då Preston inte kunde gå längre och igår gick det bara c:a 2 timmar då var Bailey så nertyngd av snö på benen och under fötterna trots mina ansträngningar att ta bort det var 5 meter ungefär.
Även min nattrunda fick jag ställa in efter bara någon timme då jag inte såg för all snön som vräkte ner, känns j....t irriterande att inte kunna söka pga vädret.
Kör strax ut igen, även om det inte är speciellt bättre idag men man vet ju aldrig.
Kram alla goa människor, tur jag har ert stöd annars vet jag inte hur jag skulle orkat. matte