Afghan bortsprungen i Hyllinge/Skåne!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare nizzeienglasburk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 336
  • Visningar Visningar 49 560
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Afghan bortsprungen i Hyllinge/Skåne!

Polisanmäl. Blocket måste plocka fram uppgifterna på annonsen till Polisen antingen man vet när eller inte, antingen man har rubriken eller inte.

Jag kan inte smälta att man inte kan se skillnad på en svart hund och en guldfärgad.

Vi har kontakt med blocket, men för att de ska kunna leta upp den måste de tydligen ha exakt datum och rubrik :mad:
//Flo

Men f-n så omständiga de är då!!:mad:
Hur svårt kan det vara för dem att söka på annonser med afghan i???
Vill man så kan man!:idea:
De jobbar säkert på F-kassan egentligen...*mutter,mutter*

Har fått hör att det nu var ytterligare minst en människa som sett (troligtvis Emily) på blocket, samma färger, ålder, kön och pälslängd, detta var för ett par veckor sedan. Hon såldes tillsammans med en Am staff guldfärgad på c:a 9 månader billigt utan papper vis snabb affär pga. flytt utomlands.

Tror jag såg den annonsen men reagerade inte över det eftersom hunden var ljusgul utan maskning. Som jag minns det i alla fall.

Den ni tänker på är en creme färgad hanhund c:a 5 månader då men det skall ha varit en till, en tik på som de skrev i annonsen c:a 7 månader och hon var guld med svart mask, alltså Emily eftersom det inte finns mer än hon som är borta. 3 människor minst har sett den annonsen och det var tillsammans med en Am staff på c:a 9 månader det var en bild för var hund i annonsen, tyvärr visste inte dessa människor om att Emily var borta då och har därför inte reagerat mer än att de vet att de såg den då det inte är vanligt med afghaner.

Jo man borde kunna polisanmäla blocket då de i så fall hjälper till att sälja stulna hundar och det borde väl vara kriminellt eller?
I alla andra fall är det kriminella handlingar antingen medvetet eller omedvetet så borde det vara här oxå.

Har provat med Efterlyst på Tv men har fortfarande inte fått något svar från dom, tyvärr tror jag inte att de tar in hundar där men det var ju värt ett försök för som jag skrev till dom, detta är ett stort problem som har pågått i flera år och berättade oxå vad folk gör med våra djur, de som då är utan samvete och bara vill tjäna pengar. Vi som är av med våra djur hoppas ju så klart att någon snäll människa har dom tills den dagen vi får se dom igen.
Avslutade med att det så fint heter att hunden är människans bästa vän, borde då inte människan vara hundens bästa vän när det händer något?

Kram/Blackice

Hoppas verkligen att efterlyst tar upp detta! Det är ju som sagt ett växande och skrämmande problem!!!

Kram

Den annonsen såg jag! Attans att man inte sparade den. Men det gör man ju aldrig. :(

Var det länge sedan? Man kan ju kolla länkhistoriken på sin datorn, den sparas ju jättelänge om man inte ändrat det. I min firefox går man bara in under historik --> visa all historik så har jag kvar alla sidor jag tittat på sedan den köptes i december. :)

Ehm, jo...Om man nu inte var sambo med en dataingenjör som leker med datorn varenda dag och rensar och raderar och installerar om...Jag hittar ingenting. Nånsin.
Jag vill ha en egen dator! *mutter*

typiskt. Men han kanske kan komma på nåt sätt? Ska kolla ikväll

ah, ok!

Hoppas verkligen blocket tar lite ansvar och hjälper dig hitta annonsen!

Tänker på er!

När det gäller Blocket hjälper inte det för är annonsen raderad så får man bara upp meddelandet att annonsen är raderad eller utgången.

Hoppas verkligen Efterlyst tar upp det! Jag menar de tar ju faktiskt upp fall med bilar, lastbilar och andra fordon. Då borde de kunna ta upp ett fall med ett djur!

Nej men nu var det ju datum och så dom behövde ha fick jag för mig. Och det kanske kunde gå och se på något sätt. Men tja, får hoppas att nån annan kommer ihåg mer bestämt.

Jag hittade bara del 1 av tråden, sen startades en del 2 men den hittar jag inte. Fick historien ett slut? Hittades hunden??

Höll på att bli galen imorse när jag inte hittade del två! Tillslut hittade jag den:laugh:
men den var bara för inbjudna besökare och stängd för oss andra:cry:

Aj vad frustrerande! Vill ju verkligen veta hur det gick för lill killen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka