Ägarbyte på travare?

Sv: Ägarbyte på travare?

Jag gjorde ägarbyte direkt!
Såg det aldrig som någonting att fundera på, klart han ska stå som min, han är ju min!

Självklart gör man ägarbyte.

Varför strunta i det? Då är man ju ingen seriös ägare av sin häst om man inte kan stå som ägare på sin egen häst.

Att stå som ägare på sin häst ser jag som en självklarhet.

Kollade för ngr år sedan på ett vbl sto som jag var mkt intresserad av men ägaren vägrade vid försäljning av att jag skulle få stå som ägare på hästen, så jag valde att tacka nej på grund av det.

Så varför köp en häst om du ändå inte skall stå som ägare.

Köpte för en tid sen ett helt underbart vbl sto som sällskap till min andra häst, i det fallet visste inte ägaren att man skulle gör ett ägarbyte, men är nu lycklig ägare till båda mina ston.

Självklart gör man ägarbyte.

Varför strunta i det? Då är man ju ingen seriös ägare av sin häst om man inte kan stå som ägare på sin egen häst.

Att stå som ägare på sin häst ser jag som en självklarhet.

Kollade för ngr år sedan på ett vbl sto som jag var mkt intresserad av men ägaren vägrade vid försäljning av att jag skulle få stå som ägare på hästen, så jag valde att tacka nej på grund av det.

Så varför köp en häst om du ändå inte skall stå som ägare.

Köpte för en tid sen ett helt underbart vbl sto som sällskap till min andra häst, i det fallet visste inte ägaren att man skulle gör ett ägarbyte, men är nu lycklig ägare till båda mina ston.

Va! Låter helt rubbat... köpt är köpt. Och varför i hela friden skulle man motsätta sig en ägarändring? *funderar* Någon som kan komma på något....de kanske inte äger hästen de håller på att sälja - det verkar vara populärt har jag hört! ;)

Har tidigare varit i kontakt med sådana fall och anledningen har då varit att säljaren vill vara säker på att hästen inte kommer att starta mer av olika anledningar. Idag går dock detta att lösa genom att man ser till att ge hästen permanent startförbud innan man säljer....

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
186
· Visningar
24 639
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 925
Senast: Oknytt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 817
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite... 2
Svar
27
· Visningar
9 029
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka