G
Goofyspouse
Sv: Ägarna till hästen jag rider tror inte att jag klarar nånting.
ja.. usch.. där kan man snacka måndags exemplar...
ja.. usch.. där kan man snacka måndags exemplar...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Goofyspouse skrev:förstår vad du menar. finns många jag skulle slängt ut med huvet före om det varit upp till mig![]()
Toriryttaren skrev:Ja. Vissa borde inte ha häst!![]()
Men det finns medryttare som är Måndags exemplar också....:smirk: (menar verkligen inte dej eller er nu men jag har stött på en och annan genom åren som inte blivit långvariga)
Nikkis skrev:ja det finns säkert många svar på den frågan,men ändå...det är ju ett djur vi snackar om..vissa är bara för egoistiska å vill ha allt serverat på silverfat..
Toriryttaren skrev:Det där låter ju sunt och bra på många sätt.
Men det ÄR hästägaren som bestämmer.
Undantaget är om hästen vanvårdas eller far illa och då ska hästägaren anmälas.
Ägaren av hästen bestämmer över sin häst!
Så är det bara.
Och om ägaren är en idiot som låter hästen fara illa över sina beslut så är det myndigheten som får ta över.
Det är faktiskt aldrig medryttaren som bestämmer.
Kardinal skrev:eh, jag antar att det inte var till mig, eller
?
Toriryttaren skrev:Dom medryttare jag har haft genom åren har jag alltid haft en väldigt bra dialog med.
Och den medryttaren jag har idag rider i stort sett aldrig ensam utan jag rider med hela tiden så jag som hästägare har stenkoll på hur det går, hur ryttaren känner sej, hur hästen trivs med henne som ryttare och framsteg/problem dom får på vägen.
Så jag skulle aldrig hamna i den situationen som du är i nu.
Du får ju prata med hästägaren om problemet. Och om ni trots det inte hittar en lösning ni båda är nöjda med så är det ägaren som bestämmer.
Toriryttaren skrev:Jag är inte så vig att jag kan sitta på två hästar samtidigt.![]()
Jag har en häst som jag har haft i 14½ år. Den rider jag själv.
Den andra hästen har jag köpt som sällskapshäst och den rider jag bara ibland. Men jag har en granne som är medryttare på den.