Bukefalos 28 år!

aggresiv mot andra hanhundar!

säg till om du kommer på ngt, jag har då inte lyckats att förstå varför min jycke gör så. han verkar i alla fall inte vera om det själv...?

Tippan: min får galna-hund-sjukan, vänder runt ögonen och springer runt runt runt i blindo :D
 
Tack för alla svar. Han är 5 år gammal, Jag tror att han är mest osäker,men han verkar även va lite dominant han krafsar ofta efter sig när han har kissat... men det ska han få sluta med bums. Han blir till rätta vissad när han gör "utfall" mot andra hundar är jag med och ser hunden innan honom så går det oftast rikigt bra.
Men det här går lite i vågor just nu är han jätte förbannad på andra hanar men nästa dag så bryr han sig knappt?
P-Spruta lät intressant några fler så har provat?
 
Vi provade p-spruta innan kastration och den fungerade jätte bra. Lite dyr i längden kanske.

Så vi kastrerade och då hände ingenting.

Så jag fick börja ta tag i saken på allvar med hård träning och konsekventa handlingar .
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 215
Senast: iNTOHiMO
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 295
Senast: Lisalei
·
Övr. Hund Inser att det kanske inte finns något bra svar på min fråga men tänker att om någon har nåt bra tips så är det här på Buke i alla fall...
Svar
16
· Visningar
1 263
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 822
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp