Sv: Aggressiv Hanhund..Vad göra?
precis, det är ingen skarp hund, dock tror många w-ägare det och knäcker hunden som blir rädd/osäker och till slut aggressiv = "skarp hund"...
Loka är säker med mig, men väldigt förarbunden och osäker med främmande hundar då hon har blivit anfallen X gånger som unghund, senast igår hände det igen, fast då klarade vi (läs jag) ut det. Men ta in henne på Nordens största hundutdtällning och hon säger inte ett pip, så det är väldigt situationsbundet med brukshundsklubbar...
W är dessutom rätt så ynkliga. Jag vet inte några hundar som är så känsliga för ex nip i örat. Det kvittar liksom om du rör örat, vet hunden att du tänker röra örat (alltså som bestraffning) så skriker de redan innan, hjärtskärande... Min Loka är väl mer lik en schäfer i psyke på nåt sätt, eller en terv kan man kanske säga, hon är inte så rastypisk.
Dock är de energiska, jag kan rida mil och hon springer bara med, men Loka är inte alls så krävande som många andra W, vilket jag envisas med beror på bra ledarskap och lagom sysselsättning
//E