Aggressiv Hanhund..Vad göra?

Sv: Aggressiv Hanhund..Vad göra?

Nä, jakt har jag inget intresse för. Så jag ska inte ha en W och speciellt inte en långhårig. Långhåriga hundar skulle inte trivas hos mig. Rakapparaten skulle åka fram så fort pälsen växte en mm. :angel:

Schäferpäls är absolut maxlängd på stråna. :D

Nej precis. Han är röntag och fullt frisk..Dock inte i hjärnan då men han har somsagt varit såhär sedan könsmognaden och det förekommer bara i mina föräldrars närhet eller med "den som han gillar bäst för stunden"..Det har dock blivit bättre nu när vi blivit mer konsekventa. Fick dessutom höra att hans kusin var aggressiv också , dock inte i lika stor mån. Förmodar att uppfödaren inte avlar på så mentalt friska hundar. Tack så mycet för svaret förresten. Men jag vill bara påpeka för alla ännu en gång att hunden inte kommer avlivas under några omständigheter för tillfället. Särskilt inte nu när det blivit bättre.

Som Peter_Lundin skrev har det varit såhär sen könsmognaden..och vu visste ju att taxen var en lynnig hund när vi köpte den , men som du säger har hans aggressivitet gått till överdrift. Ska dock kolla upp det där med spårning! Kanske kan funka! Han är ju som sagt en ängel när han är ensam hemma med mig så blir bandet starkare kanske han blir snällare..Vi får se!

Jag vill ju också ha en långhårig, Lokas mamma är ju Sveriges mest meriterade långhårstik, lilla jag tyckte att jag kunde ha lite tur... Flera veckor trodde vi att pälsen skulle växa på Lokis, men till slur gav jag och uppfödaren upp "en korthår till *suck*"

Men de är inte sådär jättesvåra att få pli på faktiskt, alla tror att de är så himla skarpa, men det är ju en fågelhund, ingen terrier... :crazy:

Fast jag har ju också en tysk terrier korsning, så jag är kanske inte rätt person att avgör skärpan på hund, men jag tycker att det är mesar.. :angel: Och jag har pli på min :D

//E

ah!! det har vi ju konstaterat i en annan tråd, de biter i sönder för mycket :) :)

//E

Skärpa har jag aldrig förknippat med dem, men däremot mycket jaktlust och spring i benen. Men din tik har jag uppfattat som rädd/osäker? Eller har jag förstått det rätt? En hund med rädslor gör väl lite mindre väsen av sig, tycker jag iaf.

Min syster fick kastrera sin tax efter att den bitit en av brossans kompisar när han sprang efter en löptik... Det är nog enda anledningen till att den lever idag...
Han blev lite tjockare men bits inte och mår nog bättre som hund eg...
Jag tycker att det är ett bra alternatv till avlivning. Värt att prova iaf. Nu vet ju inte jag hur du står till det iofs...

Förknippar inte heller skärpa med Weimaraner. Den jag passar ibland, är ganska vek, men med en enorm jaktlust och som Du också skriver spring i benen. Spelar ingen roll hur mkt man motionerar hon blir inte trött. :crazy: Hjärntrött går ju att få, men att "knäcka" dem motionsmässigt går ju inte.

precis, det är ingen skarp hund, dock tror många w-ägare det och knäcker hunden som blir rädd/osäker och till slut aggressiv = "skarp hund"...

Loka är säker med mig, men väldigt förarbunden och osäker med främmande hundar då hon har blivit anfallen X gånger som unghund, senast igår hände det igen, fast då klarade vi (läs jag) ut det. Men ta in henne på Nordens största hundutdtällning och hon säger inte ett pip, så det är väldigt situationsbundet med brukshundsklubbar...

W är dessutom rätt så ynkliga. Jag vet inte några hundar som är så känsliga för ex nip i örat. Det kvittar liksom om du rör örat, vet hunden att du tänker röra örat (alltså som bestraffning) så skriker de redan innan, hjärtskärande... Min Loka är väl mer lik en schäfer i psyke på nåt sätt, eller en terv kan man kanske säga, hon är inte så rastypisk.

Dock är de energiska, jag kan rida mil och hon springer bara med, men Loka är inte alls så krävande som många andra W, vilket jag envisas med beror på bra ledarskap och lagom sysselsättning;)

//E

Ja det tror jag också. Mina hundar aldrig sinande energi skulle säkert vara mindre om de "hölls kortare". Igår var vi ut i nån timma och sätter jag mig ned så gör inte de det. De går runt runt, tuggar pinnar, äter gräs, nosar lite etc etc. Tar det aldrig lugnt... Men går jag bort från de som blir de som tända ljus. Då sitter de helt tyst, still och tålmodigt och väntar på att jag ska komma tillbaka om jag så är borta en timma... *hmm*

precis vad jag tänkte skriva. (att aktivera och stimulera honom med olika aktiviteter).

Fungerar inte det hade jag försökt med kastraktion och kanske en hundpsykolog.

Halloj!
Hur har det gått med din hund är nyfiken?? Vet inte om du kommer att se detta men hittade tillbax hit & var tvungen att fråga..

// :bump: :bump: :banana:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 368
Senast: fixi
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 584
Senast: Sel
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är... 2 3
Svar
50
· Visningar
10 140
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Alla drabbas vi ju då och då av perider då man inte har så mkt ork eller inspiration till saker. Jag är just nu i en sådan. Det hade... 2
Svar
26
· Visningar
2 819
Senast: Fan of Bill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka