Aggressiv mot andra hundar

Sv: Aggressiv mot andra hundar

Sätt INTE hunden på dagis, snacka om att bygga upp stress... Hunddagis är för hundar som är bekväma i en sån situation, inte en osäker hund.
 
Sv: Aggressiv mot andra hundar

Jag tror inte det är möjligt att sådana här hundar någonsin blir bekväma med främmande hundar. Man kan lära dem att de ska uppföra sig på promenader och träning, men det är lätt hänt att det smäller i ett obevakat ögonblick. Det tar dessutom lite tid att träna om man vill ha ett någotsånär stabilt resultat. Så har ni inte tiden och/eller vill att hunden ska umgås med främmande hundar så rekommenderar jag omplacering. Det finns många människor som inte tycker att det är ett problem att de inte gillar andra hundar.
 
Sv: Aggressiv mot andra hundar

Sätt INTE hunden på dagis, snacka om att bygga upp stress... Hunddagis är för hundar som är bekväma i en sån situation, inte en osäker hund.

Det var väl för sjutton precis det jag sa? Att det blir ett stort problem dånen inte är lämplig i en sån miljö. Har ALDRIG sagt att hon ska in på dagis. Men det var det som var vår plan när vi skaffade hund och en utav de sakerna som nu blir ett problem. Läs gärna allt innan du kommenterar. Jag är absolut inte dum eller ovan med hund.
 
Sv: Aggressiv mot andra hundar

Det är väl det vi är lite rädda för. Att hon aldrig kommer bli 100 bra, att vi alltid kommer vara oroliga över att det skall smälla till. Bättre kan det säkerligen bli, det är jag helt övertygad om men vi har nog tyvärr insett att vi varken har tiden, den rätta möjligheten eller kunskapen att hantera detta problemet. Vilket är synd då vi trivs ypperligt med hunden i övrigt.
 
Sv: Aggressiv mot andra hundar

Precis det jag sa med andra ord. Det är ju det som är en del av problemet. Att vi inte kan lösa dagtid som vi hade tänkt.

Deltiden kommer omöjligt att finnas i den livsstil vi och de andra med hundarna har. Jo, omplacering var ju lite det som denna tråden handlade om. Att vi inte har tid, möjlighet och kunskap nog att lösa problemet. Får se om vi kan finna något bra hem!
 
Sv: Aggressiv mot andra hundar

Då tanken var att hon inom någon månad skulle kunna vara på hunddagis/med i stallet för att få så lite ensamtid som möjligt är det inte något vi kan arbeta med en längre person

Så skrev du, och för mig var inte det tydligt att ni inte skulle ha hunden på dagis.
 
Sv: Aggressiv mot andra hundar

Ja precis, tanken var. Vår tanke när vi skaffade hunden var att ge henne 3-6 veckor med endast oss och sedan att hon skulle vara invand på dagis, i stallet etc. Det är inte tanken nu, utan precis som jag skrev VAR TANKEN!
 
Sv: Aggressiv mot andra hundar

Du är inte så trevlig... Bara så du vet. För mig var det inte tydligt, men det är väl bra att ni inte ska ha henne på dagis då..
 
Sv: Aggressiv mot andra hundar

Precis det jag sa med andra ord. Det är ju det som är en del av problemet. Att vi inte kan lösa dagtid som vi hade tänkt.

Deltiden kommer omöjligt att finnas i den livsstil vi och de andra med hundarna har. Jo, omplacering var ju lite det som denna tråden handlade om. Att vi inte har tid, möjlighet och kunskap nog att lösa problemet. Får se om vi kan finna något bra hem!

Tycker det är bra att du inser att det inte kommer funka. Det finns många människor som hade pressat hunden eller liknande. Hoppas att det löser sig för er! :) Och som sagt, vill du ta en promenad någon dag så är det bara att PM:a :)
 
Sv: Aggressiv mot andra hundar

Jag tyckte inte ditt inlägg var så trevligt heller. Tyckte det byggde på antaganden och att jag skulle utsätta min hund för något dåligt och stressande. Det var verkligen inte vad jag behövde så du behöver nog själv tänka på vad du skriver. Inte ta för givet att människor vill göra det värsta möjliga.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
6 316
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 520
  • Låst
Hundhälsa Hej! Jag har en Cocker spaniel på 3 år där situationen nu är väldigt ohållbar. Ända sedan han var liten har han varit osäker, speciellt...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 203
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
8 792
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17
  • Hingststationer

Omröstningar

Tillbaka
Upp