Äggröra till en

Någon som har recept på äggröra för en person?
Äggröra
1 ägg och en msk mjölk + lite salt extrapolera. dvs tex 4 ägg, 4 msk mjölk + lite mer salt. Eller 2 ägg, 2 msk mjölk + lite salt.

Omelett (fransk)
1 ägg och en msk vatten + lite salt, extrapolera till valfritt antal ägg.

Lyxig äggröra
Ett par msk mjölk utbytta mot msk grädde. Tex 4 ägg, 3 msk mjölk, 1 msk grädde + lite salt.

Själv skulle jag nog aldrig göra någotdera på färre än två ägg. Det blir liksom inget av det.

2 ägg, lite vatten/mjölk/grädde, salt, peppar och gräslök tycker jag är en höjdare. Låg temp, rör om hela tiden och ät bums.

Äggröra
1 ägg och en msk mjölk + lite salt extrapolera. dvs tex 4 ägg, 4 msk mjölk + lite mer salt. Eller 2 ägg, 2 msk mjölk + lite salt.

Omelett (fransk)
1 ägg och en msk vatten + lite salt, extrapolera till valfritt antal ägg.

Lyxig äggröra
Ett par msk mjölk utbytta mot msk grädde. Tex 4 ägg, 3 msk mjölk, 1 msk grädde + lite salt.

Själv skulle jag nog aldrig göra någotdera på färre än två ägg. Det blir liksom inget av det.
"Extrapolera"? :confused:

2 ägg, valfria kryddor, riven ost ettvad man nu önskar med en " dutt" mjölk eller grädde. Glöm ej salt

Jag brukar göra efter ett recept från "Arga Kocken" jag såg på tv,
för en person är 2 ägg ganska lagom

Rör ner ägg och klickar av smör i en varm kastrull, låter det "Scrambla" ihop sig tills det känns lagom, bäst är medelvarm platta och istället lyfta av kastrullen då och då så inte äggröran bränns
Tar av kastrullen och rör ner en klick creme fraiche, salt och peppar

Liknande trådar

Mat Jag har så svårt för att hitta vettiga mellanmål som jag gillar i längden. Dessutom kunde väl inte någon variation på frukost skada... 2 3
Svar
41
· Visningar
2 182
Senast: Cattis_E
·
Mat Letar recept på en valnöttstårta från 50-60 talet. Bottnar bakade på malda valnötter med grädde emellan och sedan någon typ av...
Svar
5
· Visningar
495
Samhälle Hej! Någon som vet hur veterinärer skriver ut recept? Jag trodde att de kunde skriva e-recept som läkare gör på VC? Fick en faktura...
Svar
11
· Visningar
991
Senast: kma
·
Mat Någon som vet vad det här är för kaka? Antingen om den har något namn, eller recept. Kanske 1 dm långa, hård yta men väldigt mjuk och...
Svar
13
· Visningar
537

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka