smallsteps

Trådstartare
Hej jag tänkte bara höra om det är någon mer än jag här som sysslar med agility? :)
Själv tävlar jag med två Shetland Sheepdogs. Eddie som är 5 år tävlar i klass 3 och Zonic som är 2,5 tävlar än så länge i klass 1.
 
Sv: Agility!

Jag har precis börjat träna lite med min unga salukidam. Om vi någonsin kommer så långt som till tävling vågar jag inte säga än, först måste jag få riktig koll på henne när hon är lös :angel:
 
Sv: Agility!

Vad kul och ovanligt att träna med Saluki! Vinthundar ser man inte ofta på agilityplan, mer sånt (y)
Lycka till med träningen :)
 
Sv: Agility!

Jag tränar en del med min whippet som vi haft snart ett år (han är 6 år). Har gått nybörjarkurs och är anmäld till fortsättning i höst. Försöker nu träna så mycket som möjligt och vi gör framsteg varje gång... Satsar på tävlingsdebut någonstans mellan november och juni :D beroende på hur träningarna går..
 
Sv: Agility!

Har tränat lite, mest på egen hand, med grannens BC-korsning tidigare.

Nu väntar jag på att min dvärgschnauzer ska bli tillräckligt gammal så ska vi prova oss på lite agilityträning :) Men det dröjer.
 
Sv: Agility!

Jag tränade med min beagle när jag var yngre!! Superkul!! Han var jätteduktig och hade världens speed, tyckte det var jätteroligt!! Utom på tävling...:angel:
 
Sv: Agility!

Jag har en dvärgpinscher som precis fyllt 3 år. Vi tävlar just nu i 2:an men kan vara i 3:an efter Snapphanefejden nästa vecka :)
 
Sv: Agility!

ja ska precis börja med min blanras (pittbull,dogo argentino, amstaff) ska bli jätte kul ska bara få mitt tävlingslicens nu tränar vi bara lite privat sen blir de kurser:D
 
Sv: Agility!

Hej. Jag har varit aktiv med agility med min brors schäfer och det gick bra och hon tyckte att det var väldigt kul. Jag skulle kunna tänka mig att börja på igen, men har ingen hund. Har ni några råd om hund eller så?

MVH: Emelie Elgström
 
Sv: Agility!

Vad roligt, lycka till!
Jag hade också velat åka dit men jag fick nöja mig med Gotlandsveckan i år. Går inte att släpa runt dom stackars skjutsande föräldrarna hur mycket som helst :angel:
 
Sv: Agility!

Vad kul. Ja alltså det beror ju på om du köper en hund enbart för agilityn och tänker satsa 100% och vill vara med och slåss bland eliten, eller om du vill ha en trevlig sällskapshund och mest köra som aktivering för att det är kul..

Agility på hyfsat hög nivå går att köra med de flesta raser som är någorlunda hälsosamt byggda. Välj en ras som passar dina förutsättningar och som kan leva upp till de målsättningar du har med ditt hundägande :)
 
Sv: Agility!

ja tränar agility men hoppas kunna göra en debut till våren med min ESS (Eng springer spaniel) hane på drygt 2år. Sen har ja en rottis som inte kommer tävla men som me lite aktivering kommer köra agility för skoj skull om höfter och sånt är bra..
 
Sv: Agility!

Jag har en dvärgpinschertik på 12 veckor som jag tänkte börja träna/tävla agillity med när hon får åldern inne ;)
 
Sv: Agility!

Hehe någon mer än jag som går och väntar och planerar långt i förväg alltså :p

Min är drygt 4 månader nu.

Jag tror att han kommer tycka det är roligt i alla fall. Följsam, hoppar gärna över grenar i skogen och upp på saker.
 
Sv: Agility!

Vad roligt, lycka till!
Jag hade också velat åka dit men jag fick nöja mig med Gotlandsveckan i år. Går inte att släpa runt dom stackars skjutsande föräldrarna hur mycket som helst :angel:

Tackar.

Det är ju klart man kan inte åka överallt, jag var inte på Gotland och Hässleholm är ju bara ett par mils resa för min del så det har jag tagit semester för :D
 
Sv: Agility!

Jag och elvis (shih tzu) har gått nybörjarkurs. Hoppas på att det blir fortsättningskurs till hösten!
 
Sv: Agility!

Jag har tränat agility i snart 3år och tävlat i 1,5 år med min Norrbottenspets. Idag gjorde vi mest troligt våran sista agilitytävling eller iallafall sista regelbundna nu blir det nog bara 1-2 officiella per år, ju äldre han blir ju jobbigare tycker han det blir att tävla. Men träna kommer vi göra länge till!

Har en lånehund på tillväxt men jag ska inte avslöja mer än så då samarbetet är så nytt så jag inte är säker på hur framtiden blir ;).
 
Sv: Agility!

Jag tränar lite med min Italienska vinthund men vi är långt ifrån tävlingsnivå så gör det mest på skoj!
 
Sv: Agility!

Tack så mycket för hjälpen.... Jag tänkte nog till en början att jag ska börja och träna och se hur samspelet går och så och kanske någon tävling men jag vet inte om jag har ett direkt krav på att komma upp i elitklass, men det skulle vara roligt... :) Jag funderar på att skaffa en Engelsk staffe.... eller någon blandning, eller så i ungefär samma storlek...
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 925
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 672
Senast: Red_Chili
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 778
Senast: hhere
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 418
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp