Agilityklubb nära Jakobsberg (Stockholm)

tuaphua

Trådstartare
Jag funderar på att prova på agility med min vovve och undrar om någon vet någon klubb där man kan få träna agility nära Jakobsberg i Stockholm?

Vad bör hund och matte ha för förkunskaper? Jag vet verkligen inte mkt om detta. Men tror att min hund skulle tycka det var himla kul.

Tacksam för hjälp!
 
Sv: Agilityklubb nära Jakobsberg (Stockholm)

Jag vet ingen klubb i Stockholm men det kan jag ta reda på om det inte är någon annan som sitter inne med information.
Men det du och din hund behöver kunna är allmän grundlydnad så att du kan ha din hunds lös under kontroll. Sen brukar det mesta lösa sig. Men jag rekomendrar starkt att gå en nybörjar kurs för att inte lära in "fel" som tar mycket tid att jobba bort senare.
Lycka till för det är roligt!
Här finns det lite mer info men det är en rörigt sida! www.agility.se
 
Sv: Agilityklubb nära Jakobsberg (Stockholm)

Självklart ska jag gå kurs för tränare! Jag vet ju inte vad jag bör göra själv.

Ok, då har vi de kunskaper som krävs.

Om ingen annan svarar vore det gulligt om du kunde kolla upp det. Men det är ingen panik. Så vi väntar och ser först. Tack!
 
Sv: Agilityklubb nära Jakobsberg (Stockholm)

Brukshundsklubben i Sundbyberg hade agilityhinder för en herrans massa år sedan i vart fall vill jag minnas - kanske de har agillity?
Alltså inte klubben med alla polishundar i Kista även om de också har agility för allt vad jag vet - det var länge sedan jag var aktiv.
Klubben jag tänker på ligger bakom några skjutbanor om man kom med bil från Norrtälje (E 18) på höger sida. Förbi en skrot eller miljöstation eller något sådant sedan en bit in i skogen på en skogsväg. Säkert har de något telefonnummer till klubben. Solna eller Sundbybergs brukshundsklubb tror jag det var och de hade åtminstone hinder vet jag.

Mvh
Björn
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 541
Senast: Krumben
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 286
Senast: Acto
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 970
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 424

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp