Sv: AH! Täckeätande häst!
Sprayen heter "No bite"! Är billig (förhållandevis)
kostade 69:- på Granngården för nån månad sen. Använder den också till termitkusarna!
Sprayen heter "No bite"! Är billig (förhållandevis)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sprayen heter "No bite"! Är billig (förhållandevis)kostade 69:- på Granngården för nån månad sen. Använder den också till termitkusarna!
Attan!Har prövat det, men gav tyvärr inget vidare resultat.
Kommer bara ihåg att jag köpte det på höögs men inte namnet på burken.
Kan titta i morgon om jag har burken kvar i stallet.
CK: Jo, det löser ju problemet med han egna täcken. Men samtidigt blir han lerig och blöt + massa päls. Det kan sätta stop i ridningen då han går ganska hårt. Vill inte att han ska stå svettig i boxen utan täcke. Kan inte heller ställa av hästen pga att han äter täcken. Satsar på Falsterbo med honom till nästa år. Det känns lite tråkigt att lägga det på hyllan bara för att han inte kan låta bli sina täcken.
Håller med. Ta bort täcket.
Sen äter inte hästar BJÖRK.
Sen äter inte hästar BJÖRK.
Jag har också en täckesmarodör och det är fullkomligt hopplöst! Dock har jag, sedan han för 6 veckor sen fastnat i sitt täcke vid bogvecket med vänster bak (brodden i tån), av en slump fått tag i täcke som funkar. Alla vanliga täcken är rätt långa, går nedanför armbågen och ofta längre ner mot knät fram. Fick tipset just med skaderisken att titta på travfolkets täcken som är lite kortare på sidorna. Det funkar på min...men har bara provat att täcka efter arbete. Har ett bucas regntäcke av äldre snitt som inte går så långt ner. Det har ett kardborrband över spännena fram på bringan...det nedre kardborrbandet får han tag i och drar i det men det håller...sidorna rör han inte...
Jag har delklippt mina (varmblodiga) hästar ibland, de behöver inte ha täcke varje dag för det, mest när det blåser och/eller är nederbörd.
Det låter ju som att din kille är grymt uttråkad. Går det inte att hitta någon annan kompis till honom? Nog för att det går att dra in träd och leksaker till honom, men... Det är lite som att sätta en unge ensam på dagis.
Kan det være at han ganske enkelt kjeder seg ute? Hvor stor er hagen han går i og hvordan ser den ut?