Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har gått på aikido en gång i tiden och skulle kunna tänka mig att börja igen men idag fick jag helt spontant öva lite. P tyckte nämligen att vi skulle träna lite fallteknik :p :cool:. Det är ju inte helt ovanligt att han hoppar till eller drar iväg någon meter hux flux när man rider honom. Jag brukar inte ha några bekymmer med att sitta kvar, men idag gjorde han någon slags tvärnitsvariant och jag fortsatte framåt utan häst.

Hoppsan. Men det var nog ett ganska snyggt fall och sensei hade nog gillat det :D. P såg mest förvånad ut över att jag plötsligt låg på marken. Han stod kvar där han stannat. Jag lyckas ju aldrig hålla kvar tyglarna när jag faller men det var bara att ta honom och sitta upp igen. Det är väl kanske en inte så praktisk vana att ha om man åker av i skogen, men hur tränar man på det liksom?

Hoppas att jag inte är alltför mörbultad i morgon.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Som många här vet har jag haft flera år där jag mått väldigt dåligt, ett år när jag nästan var mer på psyk än jag var hemma. Har gjort...
2
Svar
28
· Visningar
2 228
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
833
Senast: Bison
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 606
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 922
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hitta tillbaka till varann?
  • Köpa hus
  • 112 Appen

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp