• Mat
  • Trådstartare Trådstartare pepp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 2 330

Bukefalos 30 år!

@Sassy Min duschsnabbmat efter stallet är laxfilér med salt och Abbas fisksås över in i ugnen. Koka upp vatten o skala potatis. När potatisen börjat koka lagom är grönsker förberedda och väskan uppackad och man hinner duscha tills att potatis o lax är klara 🤣 Vilka rutiner hästlivet gör att man hittar alltså!

Jaha, nu vill jag ha en air fryer. Funderat förut men det är det här med utrymme att ha den framme.. Ni som är 1-2 personer, hur stor har ni?

Jag har en Ninja Speedi multicooker! Blev övertalad till den istället för en slowcooker. Så himla bra! Använder den mest som slowcooker (där kan man snacka mat klar efter stallet, har verkligen räddat min vardag!!!) men även som airfryer då. Den är ju stor pga kan göra en himla massa saker. Står precis som mikron i mitt "skafferiskåp" och så tar jag fram dem när den används (mikron har el). Bor i en äldre lägenhet med kokvrå men funkar fint pga välplanerat såhär.

Jaha, nu vill jag ha en air fryer. Funderat förut men det är det här med utrymme att ha den framme.. Ni som är 1-2 personer, hur stor har ni?

Vi är visserligen 3 pers så vi har en Philips XL men vår står alltid framme. Micron slängde vi däremot ut när den gick sönder och sen brydde vi oss inte om att köpa en ny. Vi kom fram till att vi använde den inte till något som inte spisen, ugnen eller airfryern kan göra bättre. Så vi har bara en sån stor sak framme på diskbänk/arbetsyta i köket.

Vår micro gick sönder för nåt år sen men har inte ersatts eftersom den användes så sällan efter att air fryern gjorde sitt intåg 😅.

Sådär, nu har jag en airfryer - jag skyller stenhårt på Buke (fast det är inget negativt) :D .

Det blev en Sabor med dubbla korgar, 11l. Mattsvart. Köpte den på kampanj, 70% rabatt, så den kostade mindre än en mindre modell. Jag kollade inte måtten innan och insåg när jag packade upp den nu hur stor den faktiskt är - jag har nog knappt sett fler än en kompis lilla modell irl innan och var väl inte helt beredd. Rolig färg hade varit kul, men nu kostade den lagom imo så svart får duga. Men den är ändå helt okej utseendemässigt, tycker jag, sjukt mycket snyggare än t ex en micro. Just nu får den stå i ett skåp men används den jättemycket så kan den nog få stå framme utan att det stör mig!

Jag använder bara min till att göra lax i 😂 tycker klyftpotatis blir betydligt godare i ugnen. Annars står den så fint uppe på min frys 😁

Liknande trådar

• Fem senaste
  • Vilken iPhone?
  • Kaffe i enmanshushåll
  • Erfarenhet av gallstenar?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat