Sryoqwe
Trådstartare
Jag är ensam om att dricka kaffe här och även om jag gör det regelbundet är det inga extrema mängder. På paketet står det att man helst ska förbruka allt inom 10-14 dagar. Det är en fullständig omöjlighet för mig, då skulle jag behöva värva några grannar för att hjälpa till och det känns lite omständligt. Jag tycker ändå att det funkar fint så som jag gör nu, återförsluter förpackningen med en påsklämma och sedan får den vara med tills den är slut. Men det är ändå bättre i början och det känns rimligt.
Så nu undrar jag, hur löser ni detta problem? Hela bönor och mala själv (jag har tillgång till en kaffemal som visserligen är antik sedan länge, men ändock fungerar fint)? Frysa in färdigmalt kaffe (jag har aldrig testat detta)? Gå ihop med grannen för äkta grannsamverkan?
Så nu undrar jag, hur löser ni detta problem? Hela bönor och mala själv (jag har tillgång till en kaffemal som visserligen är antik sedan länge, men ändock fungerar fint)? Frysa in färdigmalt kaffe (jag har aldrig testat detta)? Gå ihop med grannen för äkta grannsamverkan?