Jag har ett litet problem med mina två tävlingshästar

De går tillsammans i hagen och den ena har så svårt för när den andra lämnar området. Runt på gården, in i stallet, i ridhuset osv går bra men att lämna till ställen där den andra hästen inte längre ser vart den andra tar vägen är för honom riktigt jobbigt. Den andra tränas på bortaplan i princip på daglig basis, men han vänjer sig liksom aldrig utan blir helt till sig. De är flera hästar i hagen men det är bara denna hästen som han blir bryr sig så här mycket om att den lämnar. Till vardags bryr jag mig inte så mycket om det, han lugnar sig så fort den andra är inom synhåll igen, men problemet här är att dessa är mina två tävlingshästar och jag är rädd att det kommer att bli kaos när jag tar de till tävling/meetings ihop.
Någon som har en liknande erfarenhet och har fått det att funka?
Hur är den som inte vill bli lämnad hemma en kvart efter att den andra åkt?
Lämnas den alltid i hage?
Hur är den om den får vara inne i stallet?
Inne i box med en annan kompis inne som stöd, men utan någon människa i närheten? Och mat, massor med mat.
Min ena som inte har några som helst problem att vara ensam blir väldigt pratig och otålig om en människa råkar komma in i stallet när den andra är ute.
Att hon stod och sov just innan (sett i kameran) hade man kanske inte trott just då.
Därför undrar jag hur det är med din häst utan någon i närheten som hästen ser/sett
Om båda ska till samma tävling tror jag tyvärr att det blir ett himla skrikande för att hålla koll på var den andra är i nuläget.
Det vore nog bra att hitta ett sätt de kan separeras utan så mycket stress hos den ena.
I många fall tycker jag det går att träna bort separationsångest, men det finns kanske undantag. Men tålmodig ensamträning har funkat på alla jag känner till.
Angående hur du ska kunna ha båda på samma tävling är det väl rimligt att först hitta någonstans du kan ta med båda till samma ställe för att testa under lugnare former än tävling? Genom att prova att ta båda till ett träningstillfälle på en anläggning och gå bort från den andra.
Men jag hade börjat med att försöka jobba med separationsångesten genom att lämna den stressade ensam i en box full med mat, och om möjligt även annan lugn kompis i en box intill.