Åka tåg/buss

Det var 2 GD's och 2 Schäfrar :) Var hundvakt åt 2 olika människor, samtidigt som jag hade hand om 3 hästar, så det var bara att ta med dom till stallet :D
 
Oj, låter lite jobbigt. Jag tänker ofta att det är så bekvämt med liten hund (fast jag ville ju ha en stor egentligen), bara att lyfta upp henne när det behövs. :D
 
Busschaufförerna här är så otrevliga. Ibland försöker dom få mig att betala fast jag säger att hon ska sitta i väskan. :mad:
Och så fattar jag inte vad det spelar för roll om jag har henne i väskan i knät eller direkt i knät.. Ska bli skönt när hon blir äldre så kan vi promenera istället.
 
Ja, såklart. :) Men när dom är valpar då?
Fast valpar av större raser kanske generellt är lugnare? Skulle Selma vara stor som en schäfervalp skulle jag nog inte klara av henne :D
 
Dom är precis lika galna som andra valpar! Fråga Aliide här, hon har träffat min som yngre valp och äldre valp..

Nu väger hon över 45 kg, är fortfarande valpgalen men åtminstone lite, lite lugnare. 8 månader gammal nu :love:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
1 854
Senast: kamomillo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 908
Senast: Snurrfian
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
403
Senast: Fideli
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 473
Senast: Eurydome
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp