Åka till tävlingsplats utan att tävla?

pinky

Trådstartare
Får man ta med sig hästen till en tävlingsplats, lasta ur och leda den några varv för att sedan lasta och åka hem igen? I rent träningssyfte, sas...

Eller måste man vara anmäld till någon klass? Kommer man isf att ses som någon slags byfåne?:angel:

Jag har inga planer på att göra det alltså, är mest nyfiken på om det ens är tillåtet...:)
 
Sv: Åka till tävlingsplats utan att tävla?

Jag är rätt tveksam, med tanke på att det ofta är fäldigt fullt på parkeringarna och de vill nog gärna inte ha extra ekipage som inte betalar.
Sedan så skulle du iallafall behöva visa upp vaccinationsintyg innan du lastade ut.

Men om du anmäler dig, och sedan åler dit och stryker dig? :p
 
Sv: Åka till tävlingsplats utan att tävla?

Jag skulle helt klart rekommendera att du åkte till någon träning istället...
Där har du ju liknande situation UTAN en massa press för övrigt..Det är som sagt nästan alltid trångt på tävlingsplastser

Anna-Carin
 
Sv: Åka till tävlingsplats utan att tävla?

Åk till någon dressyrtävling, där brukar det "aldrig" vara redigt fullt på parkeringen eftersom folk kommer och åker.

Sen är det ju bara att ringa och höra med arrangören. Iom att du inte ska vara där så länge borde det ju fungera på vissa ställen iaf :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 289
Senast: Cambrie
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 269
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 758
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 927
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Min sambo mår dåligt av hunden
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp