Åke Svanstedts protest mot TV4

(Aftonbladet)
I TV4:s program ”Kalla Fakta” pekades Svanstedt ut för att ha använt el på sina hästar.
I dag vann kusken ett V75-lopp. Efter loppet ville en reporter från tv-kanalen göra en intervju, då sade Svanstedt så här:
– Jobbar inte du på TV4? och åkte därifrån i protest.

http://www.aftonbladet.se/trav365/article3935765.ab
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Men varför drog du fram det i den här diskussionen om inte för att misskreditera? Jag har x antal gånger frågat dig vilken veterinär beredskap arrangören hade eftersom det ju är deras sak att hålla med en beredskap för sjukdomar o olycksfall!
Istället för att titta på detta gnälls det alltsomoftast över att inte banveterinärer gör tillräckligt.
PL
 
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Men varför drog du fram det i den här diskussionen om inte för att misskreditera? Jag har x antal gånger frågat dig vilken veterinär beredskap arrangören hade eftersom det ju är deras sak att hålla med en beredskap för sjukdomar o olycksfall!
Istället för att titta på detta gnälls det alltsomoftast över att inte banveterinärer gör tillräckligt.
PL

Och jag har svarat dig att jag vet inte, men jag tycker ändå han gjorde fel, sen om det inte var fel enligt reglerna så tycker jag så iallafall.
Jag tycker inte man gör som han gjorde helt enkelt, fär det strider helt mot min syn av hur man behandlar skadade hästar o chockade tränare/kusk.

Sen om man FÅR göra så eller inte, bryr jag mig inte så mycket om faktiskt.

Personligen har jag inte gnällt över banveterinärer i allmänhet, mer än i situationer där jag tycker vissa hästar borde strykas. Och det är iallafall deras uppgift!
 
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Din o andras beskrivning om vad han gjorde alt kunnat göra lämnar dock väldigt stora frågetecken ffa för att dras in i ett helt annat sammanhang. Har man inga sakliga argument att komma med så drar man fram "skit" som inte har med frågan att göra.
Tror du verkligen att ditt sätt att argumentera är till fördel för travsporten???
PL
 
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Din o andras beskrivning om vad han gjorde alt kunnat göra lämnar dock väldigt stora frågetecken ffa för att dras in i ett helt annat sammanhang.
Tror du verkligen att ditt sätt att argumentara är till fördel för travsporten???
PL

Ja, så kanske det är?
Men jag har inte polisanmält, jag sa jag hörde att en var gjord, men jag har inet hört nå mer, så det kanske bara var ett rykte?

Sen har du upplyst mig om att oavsett så är det inte hans uppgift o enligt dig så har han inte gjort något fel, jag litar på dig, jag har ingen direkt koll på såna regler, så säger du så så är det säkert så. :)

Om det är till fördel för travet eller inte?
Jag är inte utsedd som travets taleskvinna, jag talar för mig själv o mina åsikter o hatar du trav för det, så är det ju synd.
Men det vore nog bättre om folk skiljde på mig som enskild person o hela travsporten...
 
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Jag tror inte att du talar för hela travsporten men med tanke på dina häftiga reaktioner på all kritik o på hur mkt folk som kollar detta furum frågar jag ändå!
PL
 
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Jag tror inte att du talar för hela travsporten men med tanke på dina häftiga reaktioner på all kritik o på hur mkt folk som kollar detta furum frågar jag ändå!
PL

Är att försvara sin sport som utsätts för massor av påhopp som grundas på felaktiva fakta det samma som häftiga reaktioner på all kritik?
För samtidigt är jag ju ganska kritisk själv...
Jag tycker fortfarande kritik skall grundas på fakta, en stor del av den kritik som kom efter Kalla Fakta är inte grundat i fakta..
 
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Nu har jag tittat på Kvällsöppet, undrar vilka sakfel du hittade där?
Själv reagerade jag mot ADs jämförelse med andra dicipliner när det gäller bettanvändning, den håller inte.
Sen gillar jag inte agerande som när programledare försöker tvinga Stig H o PF att agera domare o säga vem de tror på.
Sen håller jag med Stig H om att det borde vara svårt att nå resultat den vägen o detta stämmer ju med vad vittnena säger. Idioter o skurkar kan man dock hitta överallt.
PL
 
Senast ändrad:
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Nu har jag tittat på Kvällsöppet, undrar vilka sakfel du hittade där?
Själv reagerade jag mot ADs jämförelse med andra dicipliner när det gäller bettanvändning, den håller inte.
Sen gillar jag inte agerande som när programledare försöker tvinga Stig H o PF att agera domare o säga vem de tror på.
PL

finns en hel tråd
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=936568

Hittar dock inte mitt inlägg om vad jag tyckte om programmet, men jag tyckte det var bra.

Jag tycker Stig H var duktig o som höll fast vid att han inte skulle agera domare + att han fick fram att de flesta inom travet är bra människor.
(Så där tycker vi lika)

Peter Fossberg tycker jag fick kämpa, men fick fram att travet är helt emot denna typ av metoder o att de kommer ta tag i saken + även drivningarna

Travrondens journalist gjorde vad han skulle, han fiskade efter mer info

Disa o Tomas är mycket modiga o jag tycker de framstod som ärliga..

AD borde nog inte vara med i TV, han får inte fram det han vill ha sagt ordentligt,
Sen förstår jag inte varför han tar upp att fotografen inte reagerar på en bild?
Han som veterinär borde väl veta att vanligaste orsaken till att hästen blöder ur munnen efter ett lopp är ju att det bitit sig i tungan eller kinden?
Dessutom gavs han inget utrymme så jag vet inte vad han gjorde där heller??

Vad djurens rätt gjorde där vet jag inte riktigt??

Lite trist hur Ekdalh o Belinda gärna ville få det till att travet höll Svanstedt om ryggen. jag tycker travet fick fram att så inte var fallet.
Men Ekdahl hade läst på hyffast bra om travet o använde iallafall korrekta fackord :)

Så, jag tycker det var ett bra program i sin helhet
 
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Fy faderuttan -vad dåligt av svt att inte ha med Å.S: avstängning på Rapport.
Övr. nyhetskanaler tog alla upp det.
Men inte public service .
Nej,de skyddar djurplågaren-gärningsmannen.
Han är ju de facto avstängd tom den 23I12 !
 
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Fy faderuttan -vad dåligt av svt att inte ha med Å.S: avstängning på Rapport.
Övr. nyhetskanaler tog alla upp det.
Men inte public service .
Nej,de skyddar djurplågaren-gärningsmannen.
Han är ju de facto avstängd tom den 23I12 !

Lever du i en annan tidsålder? ;)
 
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Men kära nån-det blev ett litet fel där , skulle vara / emellan 23 och 12.
Utrett ?
Men faktum är att jag önskar att jag levde i en helt annan tidsperiod , där inte våld och grymheter var så förhärskande.
I´m so fed up with it.
Vi har ju ändå bara ett liv-vad vi vet- varför inte göra det bästa möjliga av det -för alla ! Inkl. och prio djuren !
 
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Nej,de skyddar djurplågaren-gärningsmannen.
Han är ju de facto avstängd tom den 23I12 !



Han är inte dömd än- faktum är att jag går mot strömmen lite och inte tycker att det räckte med dessa två vittnen som trädde fram i senaste programmet- men eftersom han är avstängt så finns det troligtvis mer?:confused:

Jag tyckte det var dumt av TV4 att i första programmet starta bollen i rullning på det sätt som de gjorde med elpåfösare, nu i andra,tänk om han är oskyldig till detta som de tar upp, hur trovärdiga blir de vittnen som var med i TV, om eller när det visar sig att de faktiskt varit osams med ÅS, men som sagt, det finns säkert andra vittnen?:confused:
 
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Han är inte dömd än- faktum är att jag går mot strömmen lite och inte tycker att det räckte med dessa två vittnen som trädde fram i senaste programmet- men eftersom han är avstängt så finns det troligtvis mer?:confused:

Jag tyckte det var dumt av TV4 att i första programmet starta bollen i rullning på det sätt som de gjorde med elpåfösare, nu i andra,tänk om han är oskyldig till detta som de tar upp, hur trovärdiga blir de vittnen som var med i TV, om eller när det visar sig att de faktiskt varit osams med ÅS, men som sagt, det finns säkert andra vittnen?:confused:

Jag håller faktiskt med dig :eek:;)
Och precis som du säger så finns det vad jag förstått fler vittnen, men dessa 2 var med i tv, men dte betyder ju inte ett dugg för utredningen egentligen.
Jag gissar oxå att det är betydligt mer fakta än vad som kom fram i tv.

Men som sagt, det är trist att någon kan bli så dömd på förhand :(
 
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Han är inte dömd än- faktum är att jag går mot strömmen lite och inte tycker att det räckte med dessa två vittnen som trädde fram i senaste programmet- men eftersom han är avstängt så finns det troligtvis mer?:confused:

Jag tyckte det var dumt av TV4 att i första programmet starta bollen i rullning på det sätt som de gjorde med elpåfösare, nu i andra,tänk om han är oskyldig till detta som de tar upp, hur trovärdiga blir de vittnen som var med i TV, om eller när det visar sig att de faktiskt varit osams med ÅS, men som sagt, det finns säkert andra vittnen?:confused:

Håller med dig Jag litar inte på dessa "vittnen" Jag tror det handlar om hämd.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Björn Goop, Jorma Kontio, Stefan Melander eller Åke Svanstedt. Det är stjärnorna som kan bli Årets kusk på Hästgalan. ... Källa / Läs...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Mr Picolit svek - men vann ändå V75 loppet i lördags. Nu väntar operation för Åke Svanstedts stora snackhäst. - Det rosslade i halsen...
Svar
0
· Visningar
807
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) historisk på V75 Åttonde starten - åttonde segern. Superstoet Global Midnight gjorde Åke Svanstedt historisk. - Det är en...
Svar
0
· Visningar
577
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) Åke Svanstedt missnöjd - trots seger: "Blev onödigt hårt" Domarna beslutade att köra om loppet efter en olycka mitt i...
Svar
2
· Visningar
1 066
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp