Åke Svanstedts protest mot TV4

(Aftonbladet)
I TV4:s program ”Kalla Fakta” pekades Svanstedt ut för att ha använt el på sina hästar.
I dag vann kusken ett V75-lopp. Efter loppet ville en reporter från tv-kanalen göra en intervju, då sade Svanstedt så här:
– Jobbar inte du på TV4? och åkte därifrån i protest.

http://www.aftonbladet.se/trav365/article3935765.ab
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Ang Kvällsöppet igår kväll,: Nu kan man ju säga att det här tagit en annan vändning. Trodde att programmet skulle fria ÅS från alla falska anklagelser men istället blev det precis det motsatta!! :eek:
Man blir ju helt förvivlad!!! då jag faktiskt inte trott på uppgifterna tidigare.
men min bedömning är att vittnena är mkt trovärdiga och jag väljer att tro på dom.. TYVÄRR!!!! Och sekvensen där man fick se kusken piska och piska på hästen som snällt gjorde sitt bästa och bara sprang och sprang för livet bara för att få mer pisk!!! USCH!!!
Kalla det drivning eller vad ni vill, men jag tycker det är misshandel!!
Anders Darenius ska ha en eloge för sitt mod och sin insats i programmet, likaså vittnena! Jag trodde inte det var så illa ställt!


Har du missat att vittnena var sambo att de jobbade hos Åke för minst 4 år sedan och att de satte en häst i träning hos honom för 6 månader sedan och att den fortfarande står i träning hos honom?

De är numera delagare istället för helägare i hästen och det var på deras rekomendation som hästen satter i träning hos just Åke. Plus att Thomas ofta anlitade Åke som kusk till sina hästar.

Något är mycket skumt i den här berättelsen och jag hoppas att man får reda på vad som verkligen hände. OM det är sant så ska han bort men jag tänker inte dömma någon förren jag har alla fakta.


http://anders.hesselgren.se/
 
Senast ändrad:
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Vi får önska att det bara är för att baktala ÅS då. Men jag tror inte på den teorin, tyvärr.
Jag har även läst på ett travforum där flera andra hävdar att detta förekommer med grisfösare...Travzonen heter det.
 
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Eh? Jag har aldrig sagt att han tycker fel!
Jag tycker han framstod som oseriös o hans handlande efteråt var obra. Men jag har aldrig sagt att hans åsikter varit fel?! Tycker han borde ha hållit sig till sanningen för att få travfolket med sig!

Men hans åsikter är de inget fel på.
Här håller jag tom med tulipanaros!!!
Om hans åsikter inte är fel varför då så aktivt försöka misskreditera.
Du borde se över vad du skrivit så kanske du ev kan förstå varför jag o andra ser dina inlägg som ett hysteriskt försök att fria sporten från ALLA mistankar om fula metoder ffa om de kommer från folk som inte aktivt kör eller tränar trav!!!!
PL
 
Senast ändrad:
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Ja inlägg 67 och 68 såg ut såhär:

Jag skrev:
du får ursäkta en naiv idiot, men jag förutsätter i travkretsar att ni är väl införstådda med AD's grund filosofi och uttalanden, och att man därför kanske ska gå till det han uttalat sen länge snarare än att haka upp sig på ett program som man samtidigt i samma andetag bedömer som snedvridet och vinklat, det borde väl inkludera möjligheten att det är snedvridet och vinklat även ur de perspektiv man gillar mindre än andra, i detta fallet gillar man AD mindre än ÅS eller hur?

svar:
Nej det tror jag inte alls alls travfolk är insatta in.
Travfolk är nog som de flesta andra, nöjer sig med att titta på en dokumentär o utgår därifrån..

Hade inte hört talas om A.D innan Kalla Faktas Trailer började sändas.[/QUOTE]

det är lite svårt att läsa in annat än det du specifikt skriver här eller hur?

Kalla Faktas TRailer ja?? Började sändas en vecka innan programmet i sig sändes o det är en hel vecka jag har läst det mesta som går att läsa om han o vad han sagt o fortfarande så är då inte mina åsikter baserade enbart på kalla faktas program!

Men du verkar ju klippa lite som du vill, ser du mitt inlägg ovan så är jag fullt medveten om NT artikel men anser inte att det är den som ligger till grund för åsikterna om honom.

Du vill gärna vrida till det :)

Orkar inte älta samma hela tiden, så du får tro som du tror
 
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Tack för ditt erkännanade P.L.
Jag visste väl att du skulle vekna .
Jag är långt FÖRE min tid här på jorden.
Förmätet ??? Kanske.
 
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Ja inlägg 67 och 68 såg ut såhär:

Jag skrev:
du får ursäkta en naiv idiot, men jag förutsätter i travkretsar att ni är väl införstådda med AD's grund filosofi och uttalanden, och att man därför kanske ska gå till det han uttalat sen länge snarare än att haka upp sig på ett program som man samtidigt i samma andetag bedömer som snedvridet och vinklat, det borde väl inkludera möjligheten att det är snedvridet och vinklat även ur de perspektiv man gillar mindre än andra, i detta fallet gillar man AD mindre än ÅS eller hur?

svar:


Kalla Faktas TRailer ja?? Började sändas en vecka innan programmet i sig sändes o det är en hel vecka jag har läst det mesta som går att läsa om han o vad han sagt o fortfarande så är då inte mina åsikter baserade enbart på kalla faktas program!

Men du verkar ju klippa lite som du vill, ser du mitt inlägg ovan så är jag fullt medveten om NT artikel men anser inte att det är den som ligger till grund för åsikterna om honom.

Du vill gärna vrida till det :)

Orkar inte älta samma hela tiden, så du får tro som du tror


Jag förstår inte vad du ö.h.t säger!
du skrev klart och tydligt i ditt inlägg att du INTE KÄNDE TILL AD alls innan Kalla faktas - trailer eller ej vad har det med saken att göra?!. Och sen säger du att du är VÄL införstådd med honom och har varit på mantorp osv osv. du säger emot dig själv och det har INGET att göra med hur jag klipper. Ge dig nu och inse att du virrar fram och tillbaks och vänder och vrider och det är inte konstigt att man inte förstår dig - alls. du skrev och jag citerar IGEN:

Nej det tror jag inte alls alls travfolk är insatta in.
Travfolk är nog som de flesta andra, nöjer sig med att titta på en dokumentär o utgår därifrån.. [/I]
Hade inte hört talas om A.D innan Kalla Faktas Trailer började sändas.QUOTE]
 
Senast ändrad:
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Här håller jag tom med tulipanaros!!!
Om hans åsikter inte är fel varför då så aktivt försöka misskreditera.
Du borde se över vad du skrivit så kanske du ev kan förstå varför jag o andra ser dina inlägg som ett hysteriskt försök att fria sporten från ALLA mistankar om fula metoder ffa om de kommer från folk som inte aktivt kör eller tränar trav!!!!
PL

Inte vart han bättre av gårdagens program precis.. :grin:

Men tyck gärna att han är jätte duktig, jag tycker fortfarande som jag gör o det har inget med travsporten att göra alls...
Jag tycker fortfarande han är inkompitent o oseriös!

Hans uttaladen har bemötts av flera o de flesta insatta verkar överrens.
Sen att det är en mörkning o vi inte ser sanningen i era ögon o i våra att AD inte riktigt får in sanningen, är ju lite olika..

Sen kanske du tycker det är helt ok att gå ut i media med felaktiga fakta, det får ju stå för dig i såfall...
 
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Du ska veta att jag beundrar dig att du orkar!! :)
 
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Nej jag tycker bara att du snärjer in dig totalt, att du personligen hoppar mellan motsägande påståenden o att du motsäger dig själv.
Hans uttalanden? Kanske borde ta dem ett efter ett istället. Grundbudskapet är att den veterinära tillsynen inte räcker till o där har han nog medhåll från de flesta som någon gång jobbat som banvet.
PL
 
Senast ändrad:
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Jag förstår inte vad du ö.h.t säger!
du skrev klart och tydligt i ditt inlägg att du INTE KÄNDE TILL AD alls innan Kalla faktas - trailer eller ej vad har det med saken att göra?!. Och sen säger du att du är VÄL införstådd med honom och har varit på mantorp osv osv. du säger emot dig själv och det har INGET att göra med hur jag klipper. Ge dig nu och inse att du virrar fram och tillbaks och vänder och vrider och det är inte konstigt att man inte förstår dig - alls. du skrev och jag citerar IGEN:

Nej det tror jag inte alls alls travfolk är insatta in.
Travfolk är nog som de flesta andra, nöjer sig med att titta på en dokumentär o utgår därifrån.. [/I]
Hade inte hört talas om A.D innan Kalla Faktas Trailer började sändas.QUOTE]

Jag förklarar tydligt :)
Kalla Fakta började med en trailer inför sitt program en vecka innan programmet sändes, under den veckan läste jag om AD både i det som finns på internet, i den tråden som startades o där han själv gjorde ett inlägg.
Folk började tala väldigt mycket om han, både positivt o negativt.

Sen gick Kalla Faktas program...

Dagen efter, Måndag var jag på trav på Mantorp, då skedde olyckan som vart om diskuterad i media och jag såg hur han uppförde sig där.

Dvs, Jag tycker jag har en ganska stor grund att skapa mig en åsikt.

Du skriver:

Citat:
ang. AD så skrev jag tydligt att det AD står för har gjorts tydligt i det STORA reportage som NT hade, DET reportaget illustrerade hans attityd och åsikt runt det hela. Jag har INTE diskuterat Kalla fakta här. Att kalla fakta svängde det på ett sätt som inte heller AD själv var nöjd med, och därför har kommenterat, är ju en annan femma och står inte för AD själv eller hur?

Citat:
Jag tycker det är väldigt starkt och modigt av en så prominent profil att kliva fram och så pass konstruktivt framföra kritik mot den sport och det yrke han tillhör. synd att folk som sagt reagerar så oerhört mot att konstruktiv kritik riktas ö.h.t - det är lite för att inte säga rätt så ordentligt, tragiskt och väldigt talande i övrigt.
Jag skriver:
Fast det är ju inte artikeln i NT som gör att folk reagerar så kraftigt som de gör, eller hur.

Och kritiken mot AD är ju inte pga. att han är kritisk utan på det sätt han gör det o som får honom att framstå som en Tomte o travet som ett stort Djurplågeri på felaktiga grunder.

Det är synd, för det hade varit intressant med en granskning med ett seriöst program som verkligen ville visa hela travet och folk fick komma till tals o få fram va de egentligen menar, inte massa lögner hit o dit.


du får ursäkta en naiv idiot, men jag förutsätter i travkretsar att ni är väl införstådda med AD's grund filosofi och uttalanden, och att man därför kanske ska gå till det han uttalat sen länge snarare än att haka upp sig på ett program som man samtidigt i samma andetag bedömer som snedvridet och vinklat, det borde väl inkludera möjligheten att det är snedvridet och vinklat även ur de perspektiv man gillar mindre än andra, i detta fallet gillar man AD mindre än ÅS eller hur?

Nej det tror jag inte alls alls travfolk är insatta in.
Travfolk är nog som de flesta andra, nöjer sig med att titta på en dokumentär o utgår därifrån..
Hade inte hört talas om A.D innan Kalla Faktas Trailer började sändas



Så det jag besvarar är då att vi inte är särskillt insatta i AD´s filosofi o utalanden..

Så fortfarande så är inte Kalla Faktas program det enda jag har skapat mig en åsikt på!
 
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Nej jag tycker bara att du snärjer in dig totalt, att du personligen hoppar mellan motsägande påståenden.
Hans uttalanden? Kanske borde ta dem ett efter ett istället. Grundbudskapet är att den veterinära tillsynen inte räcker till o där har han nog medhåll från de flesta som någon gång jobbat som banvet.
PL
Vilken tur at jag vet vad jag tycker då ;)
 
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Nej jag tycker bara att du snärjer in dig totalt, att du personligen hoppar mellan motsägande påståenden o att du motsäger dig själv.
Hans uttalanden? Kanske borde ta dem ett efter ett istället. Grundbudskapet är att den veterinära tillsynen inte räcker till o där har han nog medhåll från de flesta som någon gång jobbat som banvet.
PL

Jag håller med till fullo.

Så det jag besvarar är då att vi inte är särskillt insatta i AD´s filosofi o utalanden..

Så fortfarande så är inte Kalla Faktas program det enda jag har skapat mig en åsikt på!

Är "ni" insatta eller ej?! Hur ska du ha det?

Så du anser på fullt allvar att du inte kände till NT debatten och inte ND själv heller, innan Kalla fakta och att du på ett besök på Mantorp ngra dagar senare, bildat dig en uppfattning om det hela som befogar din benämning av AD som en komplett okompetent tomte? Intressant.
 
Senast ändrad:
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Det han ju vara så att det helt enkelt är synd att du inte lyckas förmedla det. Att veta vad man själv tycker kommer man inte långt med i en diskussion.
Att många som du ser det missuppfattar dig beror inte på elakhet eller att vi inte läser inläggen!
PL
 
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Grundbudskapet är att den veterinära tillsynen inte räcker till o där har han nog medhåll från de flesta som någon gång jobbat som banvet.
Ja det är det som är så trist att man väljer att fokusera på att han "tafflar med sina papper" istället för att lyssna på hans grundbudskap.
 
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Det han ju vara så att det helt enkelt är synd att du inte lyckas förmedla det. Att veta vad man själv tycker kommer man inte långt med i en diskussion.
Att många som du ser det missuppfattar dig beror inte på elakhet eller att vi inte läser inläggen!
PL

Nej jag har förstått att jag inte når fram.
Att jag hela tiden sitter o försvarar mig mot åsikter jag tillskrivs men inte har..

Efterom det bara känns som jag upprepar mig hela tiden o istället för en diskussion så blir det bara massa älta, så fortsätter jag i en annan riktning i annan tråd :)
 
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Jag håller med till fullo.



Är "ni" insatta eller ej?! Hur ska du ha det?

Så du anser på fullt allvar att du inte kände till NT debatten och inte ND själv heller, innan Kalla fakta och att du på ett besök på Mantorp ngra dagar senare, bildat dig en uppfattning om det hela som befogar din benämning av AD som en komplett okompetent tomte? Intressant.

Jag kan väl inte tala för hela travsverige?

Mmm jag vill dock påpeka att jag tycker han FRAMSTÅR som en inkompitent tomte.
Hur duktig o kompitent han egentligen är kan ju inte jag avgöra, han ska t ex vara väldigt duktig på semin har jag hört.

Och det grundar sig mest i att de argument han för inte har förankring i verkligheten o sanningen o som jag tidigare sagt, hade han blivit mer tagen på allvar o fått repekt om hans argument o uttalanden överrensstämt med verkligheten.
Och jag tycker även han uppförde sig oproffisionellt när jag besökte mantorp ja. Detta var dagen efter Kalla Fakta.

Sen har P-L självklart rätt i att man bör strunta i hans framtoning o istället fokusera på det han försöker säga!

Så tycker jag o jag hoppas jag kan få tycka så nu :D
 
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Jag kan väl inte tala för hela travsverige?


Men herregud jag börjar tro att det är ett skämt.
du uttalade dig i VI form när du skrev såhär - det är det jag kommenterar när jag ställer frågan om NI är insatta eller EJ.Min fråga är en fråga utifrån det DU skrev!

Ursprungligen postat av Humelibumlan
Så det jag besvarar är då att vi inte är särskillt insatta i AD´s filosofi o utalanden..
 
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Men herregud jag börjar tro att det är ett skämt.
du uttalade dig i VI form när du skrev såhär - det är det jag kommenterar när jag ställer frågan om NI är insatta eller EJ.

Ursprungligen postat av Humelibumlan
Så det jag besvarar är då att vi inte är särskillt insatta i AD´s filosofi o utalanden..

Jaa, det blir ju lite fel om den andra (du) tolkar det som man har koll på hela sverige o deras åsikter..

Med vi var dem min omgivning o bekantskapskrets av en bunt travfolk jag menade..

Dumt att vara borta från Buke ett tag, man glömmer lätt hur övertydlig man måste vara för den andra oftast väljer missuppfatta o dyka ner på små detaljer.

Å andra sidan är jag ju glad att det var det enda du ville hacka på o ifrågasätta i mitt inlägg :laugh:
 
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Jag får en en gång be dig hyfsa till tonen och vad du anser om mig och framför allt skippa smileyn efter varje spydigt inlägg du kommer med, det gör det hela bara värre nämligen.

nej det är tyvärr inte lätt att se vad du menar eftersom du skriver mycket otydligt och virrigt och säger olika saker i varje inlägg så det vore nog en god ide att vara ytterligare tydlig när du skriver.
 
Sv: Åke Svanstedts protest mot TV4

Jag får en en gång be dig hyfsa till tonen och vad du anser om mig och framför allt skippa smileyn efter varje spydigt inlägg du kommer med, det gör det hela bara värre nämligen.

nej det är tyvärr inte lätt att se vad du menar eftersom du skriver mycket otydligt och virrigt och säger olika saker i varje inlägg så det vore nog en god ide att vara ytterligare tydlig när du skriver.

Smylin används för att det inte ska uppfattas som spydigt :(

Vilken tur jag klargjort vad jag menar nu, så vi kan sluta älta om vad jag menar o inte menar. vilket är vad vi gjort de senaste 20 inläggen o jag har förstått att Ni har svårt att förstå vad jag menar o jag har svårt att få fram det utan att någon kan missuppfatta.

Samtidigt som jag ska försöka bli tydligare kan det ju vara en ide att faktiskt sluta läsa mellan raderna o välja att missuppfatta.

Nu gör jag som du gjorde 15 inlägg sen, jag lämnar tråden ;)
(Jag skämtar nu o hoppas vi kan lämna detta i god ton :D)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Björn Goop, Jorma Kontio, Stefan Melander eller Åke Svanstedt. Det är stjärnorna som kan bli Årets kusk på Hästgalan. ... Källa / Läs...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Mr Picolit svek - men vann ändå V75 loppet i lördags. Nu väntar operation för Åke Svanstedts stora snackhäst. - Det rosslade i halsen...
Svar
0
· Visningar
807
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) historisk på V75 Åttonde starten - åttonde segern. Superstoet Global Midnight gjorde Åke Svanstedt historisk. - Det är en...
Svar
0
· Visningar
577
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) Åke Svanstedt missnöjd - trots seger: "Blev onödigt hårt" Domarna beslutade att köra om loppet efter en olycka mitt i...
Svar
2
· Visningar
1 066
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp