Aktivera iMessage på iPhone 4

zassoo

Trådstartare
Min iPhone 4 har ballat ur. Den tar inte längre emot sms via iMessage utan de kommer istället till min iPad. Gick in på inställningar och såg att iMessage var avaktiverat. Men det går inte att aktivera det igen! Försökte använda mitt apple-ID för att logga in, det går inte. Googlade och kom till Apples supportsida, där stod det som första steg att jag ska uppdatera till senaste iOS. Jag har en 4a, det går liksom inte.

Vad göra?

Börja med att starta om telefonen bara för att se att inget hängt sig.
Annars skulle jag kolla iCloud-inställningarna så att du verkligen har rätt konto inlagt. Hur pass gammalt iOs har du? Det absolut senaste krävs inte, men däremot får det inte vara hur gammalt som helst förstås.

Tänk också på att för att aktivera iMessage så drar den iväg ett sms till England, så har du kontantkort måsre det vara påfyllt med cash.

Annars så är det:
1. Soft reset (håll inne båda knapparna)
2. Hard reset dvs fabriksåterställ. Gör säkerhetskopia först.
3. Uppdatera (men det är ju inget alternativ)
4. Lämna in på rep (rätt ovärt)

Ähum... Det här är lite pinsamt, men jag startade om telefonen, nu tror jag att det funkar :o :o (efter att jag letat igenom hela huset efter något spår av min pinkod... stänger ju aldrig av telefonen annars)

Har visserligen inte tagit emot något iMessage än men det är aktiverat nu i alla fall. Angående iOS så är det 7.0.3 om jag förstår rätt. Jag avskyr att uppdatera telefonen så jag är alltid långt efter :p

Kontantkort har jag inte.

Liknande trådar

IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
1 026
Senast: Fideli
·
IT & mobiler Jag håller på och blir galen. Ska föra över bilder till datorn från min iPhone 7. Tidigare när jag anslutit USB-kabeln har jag fått...
Svar
18
· Visningar
1 713
IT & mobiler Jag har hamnat i ett ekorrhjul när jag ska hjälpa min åldrige far att få ordning på hans iPad... Han fick den för tre år sen - inte... 2
Svar
26
· Visningar
1 730
Senast: Elementary
·
IT & mobiler Jag tycker Iphones inbyggda emojitangentbord är lite fattigt och laddade därför ner några appar med nya ikoner som jag vill kunna...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jobba som veterinär
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur