Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Sök.
Gömmer t.ex. godis under mattor o dylikt till en början. Sen blir det på hyllor osv som är svårare att nå.
Sen har han en aktivitetsboll han får ha lite då och då
Vi brukar även gömma godis under plastskålar så han får lyfta dem med munnen samt gömma godis i tomma toalettrullar och stänga igen sidorna så att säga
Ingenting annat än möjligen lite trevlig samvaro. Här är det totalförbud med aktivering inne och all aktivering sker ute...en dags oväder spelar ingen roll.
Har en BC-korsning som drar igång 110% om det är fråga om aktivering så här är det lugna gatan som gäller inomhus. Har alltid haft den regeln inomhus, att det är "stilla" som gäller.
HUndarna mina brukar jag få lov att ta ut även fast det är orkan, annars blir dom alna. Men är dom inne länge, så brukar dom aktivera varandra, pluset med två hundar.
Vi har döpt en del av hundens leksaker för att hon tycker det är svinkul att hämta saker på kommando. Hon lär sig snabbt namnen Väldigt bra aktivering!
Vi leker och kastar leksaker, gömmer leksaker och ber om specifika leksaker(de har namn allihop). Och så kanske vi övar lite tricks.
Vi har även en aktiveringsboll och brukar ibland stoppa godisar i pappersrullar och stänga till.
Hundavel & Ras
Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
Hästmänniskan Jag upplever definitivt att de är svårare att få bort från cobbarna/de med behåring. De andra tar behandlingen på ordentligt och visar...