Aktiveringsleksak/foderlabyrint

ufot

Trådstartare
Har fått problem att katten hetsäter sitt torrfoder.

Har kollat på lite olika foderlabyrinter. Men det finns ju så många olika....

Ni som har liknande problem, vilken tycker ni är bäst?

Katten är bara 10 månader, så gärna någon där hon får tänka en bra stund.

Gör absolut inget att det tar en stund för henne att äta.

Katten hälsar att blötmat är oätbart, så inget alternativ att sluta ge torrfoder.
 
Jag använde foderboll till min hetsätare. Garanterat att det inte går att komma åt allt på en gång. Bara se till att katten faktiskt tömmer den och inte tröttnar och blir undernärd.

Bra är också att kolla på andra faktorer kring maten. Finns det några stressiga ljud runt om? Människor som går förbi? Ger ni för stora portioner för sällan? Är katten i övrigt lugn och harmonisk?
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 083
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag funderar lite på hur man göra rent praktiskt om man behöver kattvakt. Grannen som jag kan fråga om det bor 10 minuter bort, enkel...
2
Svar
29
· Visningar
2 368
Senast: Wille
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
939
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 165
Senast: Jamienoble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp