Aktivister vill inte se djur jobba

Det var - tro det eller inte - en ganska neutral gissning utifrån det du skrivit.

Neutral gissning att "gissa" att jag tycker nötproduktion faller under nöje? ja ja fortsätt gissa du men jag undrar fortfarande hur det kommer sig att du tycker det är rätt att jämföra en ko där kalven tas nära direkt från sin mor med att föl, kattunge o valp skiljs från sin mor vid dina ex 5 mån, 12 v o 8 v?
 
Vad var det för ett svar på mina frågor ovan? :confused: Väldigt märkligt att inte svara på tydliga frågor utan hugga på en parentes i sammanhanget.
Jag har svarat dig ,mer än en gång, att du sedan inte tycker de svaren är passande eller duger, det är inte mitt bekymmer. Att du sen inte orkar/kan hitta det är inte heller mitt bekymmer.
Du får vara medlem i hur många djurrättsorganisationer du vill, det är ditt val, och vill du stödja något ekonomiskt och inte har kollat upp allt noga först, det är också ditt val. Vi har valfrihet i vårt land. Jag är dock helt ointreserad av vad du är med i.
I mitt första inlägg bad jag särskilt om att få svar via PM eller annat, bla för att det alltid finns folk som har svårt att diskutera, det är oftast lättare att argumentera och ställa frågor.
Jag har nog fått runt 30 PM från andra som respekterade min önskan, och det har varit bra och konstruktiva diskussioner (ja, även från djurrättare o veganer)
Det viktigaste när jag skriver insändare, ledare eller annat offentligt, så handlar det om att få ut min åsikt, mina funderingar, förhoppningsvis för att få folk lite nyfikna och börja fundera, det handlar inte om att jag ska försöka omvända världen.
Insändaren ovan handlar om extremveganism, ingenting annat , hade den istället handlat om tex NMA , hade du reagerat likadant då?
 
De veterinärerna skulle jag inte våga låta behandla mina katter. Vem vet vilka fler felaktigheter de fått för sig? Att man ska börja mata kaniner mer fläsk?
Angående Djurens rätt och kattmat, så är det inte svårt att få fram denna text på deras sida.
https://www.djurensratt.se/vanliga-...nstallning-till-foder-med-animaliskt-ursprung
Och var på deras site kan man se att människan, av alla varelser, endast behöver äta växter?

Katter behöver få i sig den näring som finns i hela, döda kroppar; bland annat taurin, protein, kalcium och fosfor. Men dessa näringsämnen finns också i andra råvaror, och det är det som foderföretagen utnyttjar.
Typ som företagen som tillverkar näringspiller åt veganer? :^)
 
Fast @ancan det är helt orimligt att be andra användare att ta diskussion med dig via PM istället för i tråden. Det är inte så vi diskuterar på Bukefalos.

Vill du inte diskutera i tråden så låt bli men du kan inte gärna sura över att folk bemöter din debattartikel här, där länken postats.
 
Så du förstår inte skillnaden mellan ta bort en nyfödd kalv från kon både ur ko och kalvperspektiv än o låta sto o katt o hund ha kvar sin avkomma och ta bort dem senare när tid mer är inne för att dela dem?

Förmänskligar man verkligen djur om man tycker de ska få gå med sin avkomma? och jag har aldrig skrivit att kon går o längtar efter kalven en lång tid, det är du som hittar på.
Man delar normalt mamman från sin avkomma långt tidigare än vad som sker i naturen om avkomman får överleva.
 
Fast @ancan det är helt orimligt att be andra användare att ta diskussion med dig via PM istället för i tråden. Det är inte så vi diskuterar på Bukefalos..
jag har inte själv delat länken härinne, bara för att klargöra det. Det diskuteras på flertalet andra ställen på nätet, så det blir svårt att hålla koll överallt, vill man vara säker på att jag ser svar/frågor så är det, enligt mig , så mycket lättare att slänga iväg ett PM, för de läser jag . Så jag anser inte alls det är orimligt att erbjuda det.
Jag har svarat härinne, i den mån jag hunnit, men vet med mig att jag är begränsat här inne numera, och då blir det svårt att hålla koll för mig. Och jag har varit med på buke ganska länge vid det här laget, så jag tror jag har lite koll på hur bra, eller inte bra det brukar fungera .
 
jag har inte själv delat länken härinne, bara för att klargöra det. Det diskuteras på flertalet andra ställen på nätet, så det blir svårt att hålla koll överallt, vill man vara säker på att jag ser svar/frågor så är det, enligt mig , så mycket lättare att slänga iväg ett PM, för de läser jag . Så jag anser inte alls det är orimligt att erbjuda det.
Jag har svarat härinne, i den mån jag hunnit, men vet med mig att jag är begränsat här inne numera, och då blir det svårt att hålla koll för mig. Och jag har varit med på buke ganska länge vid det här laget, så jag tror jag har lite koll på hur bra, eller inte bra det brukar fungera .
I den stund du skriver en debatt artikel som på något vis handlar om hästar så har du i princip skrivit den på Buke. Många artiklar med ordet häst länkas till som nyheter, målet är väl att pricka alla.

Sen kan jag inte förstå hur det kan vara lättare att slänga iväg massor av PM (30 diskussioner) än att delta i en debatt. Jag trodde poängen med artikeln var en offentlig debatt och inte att gömma sig bakom PM.
 
I den stund du skriver en debatt artikel som på något vis handlar om hästar så har du i princip skrivit den på Buke. Många artiklar med ordet häst länkas till som nyheter, målet är väl att pricka alla.

Sen kan jag inte förstå hur det kan vara lättare att slänga iväg massor av PM (30 diskussioner) än att delta i en debatt. Jag trodde poängen med artikeln var en offentlig debatt och inte att gömma sig bakom PM.
Det där med att "gömma sig" är ju din tolkning. Om jag hade velat gömma mig så hade jag väl aldrig skrivit mitt första inlägg i den här tråden?
Om jag tycker att det sparar tid för mig, med PM så handlar det ju om hur mitt liv ser ut och fungerar, ingenting annat.

Sedan är det faktiskt så att alla inte skriver insändare för att ta debatten, då bör man hellre skriva ett debattinlägg, utan för att man vill skriva sin åsikt, och sina funderingar.
 
Jag har svarat dig ,mer än en gång, att du sedan inte tycker de svaren är passande eller duger, det är inte mitt bekymmer. Att du sen inte orkar/kan hitta det är inte heller mitt bekymmer.
Du får vara medlem i hur många djurrättsorganisationer du vill, det är ditt val, och vill du stödja något ekonomiskt och inte har kollat upp allt noga först, det är också ditt val. Vi har valfrihet i vårt land. Jag är dock helt ointreserad av vad du är med i.
I mitt första inlägg bad jag särskilt om att få svar via PM eller annat, bla för att det alltid finns folk som har svårt att diskutera, det är oftast lättare att argumentera och ställa frågor.
Jag har nog fått runt 30 PM från andra som respekterade min önskan, och det har varit bra och konstruktiva diskussioner (ja, även från djurrättare o veganer)
Det viktigaste när jag skriver insändare, ledare eller annat offentligt, så handlar det om att få ut min åsikt, mina funderingar, förhoppningsvis för att få folk lite nyfikna och börja fundera, det handlar inte om att jag ska försöka omvända världen.
Insändaren ovan handlar om extremveganism, ingenting annat , hade den istället handlat om tex NMA , hade du reagerat likadant då?

Nej, du har inte gett mig ett rakt svar på vilka handlingar du pratar om. Innan du kan ge ett enkelt svar på det tänker jag se allt du skriver som inte grundat i annat än vad du tycker, inte fakta. Men fortsätt tycka på du. Jag går efter offentlig fakta. Ett svar hade t.ex. kunnat vara i tidning nr 5 2015 (hittepå exempel), eller en föreläsning på nätet 2014.

Hur det kan vara smidigare att svara på 30 PM än i denna tråd, det är för mig ett mysterium. Svarar gör man ändå, i mån av tid.

PS. Om du väljer ett sätt att få ut åsikter offentligt, är det rimligt att bemöta dem offentligt också, inte privat.
 
Senast ändrad:
jag har inte själv delat länken härinne, bara för att klargöra det. Det diskuteras på flertalet andra ställen på nätet, så det blir svårt att hålla koll överallt, vill man vara säker på att jag ser svar/frågor så är det, enligt mig , så mycket lättare att slänga iväg ett PM, för de läser jag . Så jag anser inte alls det är orimligt att erbjuda det.
Jag har svarat härinne, i den mån jag hunnit, men vet med mig att jag är begränsat här inne numera, och då blir det svårt att hålla koll för mig. Och jag har varit med på buke ganska länge vid det här laget, så jag tror jag har lite koll på hur bra, eller inte bra det brukar fungera .

Om du varit här länge vet du att du får notiser om någon svarar dig, lika väl som du får en notis vid ett PM.
 
Nej, du har inte gett mig ett rakt svar på vilka handlingar du pratar om. Innan du kan ge ett enkelt svar på det tänker jag se allt du skriver som inte grundat i annat än vad du tycker, inte fakta. Men fortsätt tycka på du. Jag går efter offentlig fakta. Ett svar hade t.ex. kunnat vara i tidning nr 5 2015 (hittepå exempel), eller en föreläsning på nätet 2014.

Hur det kan vara smidigare att svara på 30 PM än i denna tråd, det är för mig ett mysterium. Svarar gör man ändå, i mån av tid.

PS. Om du väljer ett sätt att få ut åsikter offentligt, är det rimligt att bemöta dem offentligt också, inte privat.
Du har dina åsikter om hur saker o ting skall ske, jag har mina.
Att inte du tycker mina svar är bra nog för dig, det kan jag inte påverka.
 
Men det är väl självklart att det är lättare att diskutera en och en på PM. Då blir det inte helsnurr när man svarar en och någon annan hakar på och det eskalerar och man har ingen koll. Och jag tycker inte @ancan har skyldighet att svara någon alls. Tvärtom är jag förvånad över att hon vill diskutera då flera är ganska vassa i sin ton och hon inte själv startat tråden.
 
Men hon svarar ju fast i pm. Det är ju lyxigt.
Det är måttligt lyxigt för de som inte läser dessa PM utan totalt ointressant. Jag ar inte intresserad av att hålla flera parallella diskussioner. Jag hade heller ingen aning om att det var @ancan som skrivit artikeln och hade inget behov av att veta, jag kan dock inte se poängen med att skriva ett inlägg för att påtala att man inte vill diskutera det man skrivit.
 
Och var på deras site kan man se att människan, av alla varelser, endast behöver äta växter?

Typ som företagen som tillverkar näringspiller åt veganer? :^)

Varför äter de som äter kött vitamintabletter då? Tror ändå att de äter betydligt flersett i antal. Varför behöver de då äta piller om allt nyttigt finns i kött?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Loviza Fjellborg i luciakommittén berättar att när ingen människa ville vara lucia så har de tagit nästa steg och ”frågat” djur i stället.
Svar
0
· Visningar
206
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 495
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Jag har jobbat med färdtjänst och det trivdes jag bra med. Roligt att göra något nyttigt och kunna hjälpa människor. Tyvärr var chefen...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 334
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Hästnyheter I lantlig idyll mellan Västerås och Surahammar finns Stall Klockartorp som vill skapa fina och meningsfulla möten utan att exploatera...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp