Aktivitetsrapport arbetsförmedlingen.

Cattis_E

Trådstartare
Jag borde minnas hur detta är eftersom jag var med om samma sak förra året 🙈.

Om jag kommer börja ett nytt arbete i mitten av April, och då skriver ut mig från arbetsförmedlingen direkt efter sista arbetslösa dagen.
Förväntas jag ändå lämna aktivitetsrapport för halva april sedan, trots att jag är utskriven sedan ett par veckor?
Och ja, jag vet att jag förväntas söka andra jobb ända fram till start, undrar mest vara om kan behöver se till att komma ihåg rapporten.

Jag har för mig jag inte behövde göra det sist, men är osäker.
Bäst att det blir rätt så inget strular om man hamnar i arbetslös situation igen 😇.
 
Borde du inte hitta det i AFs faq? De har svar på nästan allt man undrar i alla andra frågor menat jag.
 
I deras FAQ står det att om du börjar jobba före den 14e i månaden så behöver du inte rapportera föregående månad. Jag tolkar det som att jag inte behöver rapportera mars heller (jag är i liknande sits, börjar nytt 11/4)

Länk:
https://arbetsformedlingen.se/konta...-jag-rapportera-fram-till-jag-boerjar;take:10
Tack! Jag försökte leta rätt på svar hos dem, men utan framgång. Sedan hade jag väl inte massor med tid heller ska erkännas...

Mars ska du väl rapportera? Det gjorde jag idag.

Edit: Fast håller med om att de får det att låta som man kan skippa det också.
Men det vågar inte jag tro att de menar. Men glad att slippa rapportera April 😁.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 653
Senast: Lhas
·
Tjatter Snön gloppar från taket, dagarna blir längre och talgoxen sjunger sin vårsång utanför fönstret. Det vädras vår i luften och vad passar...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
18 318
Senast: _Elly_
·
Skola & Jobb Vad betyder jobb för dig? Att jobba. Låt säga att du inte rent ekonomiskt behöver jobba mer. Av vilken anledning som kan passa dig- du...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
9 875
Senast: aramis
·
Skola & Jobb Jag har haft en projektanställning sen oktober 2016. Först skulle den vara till sista juni i år, men då var arbetsgivaren mycket positiv...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
7 271
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Lunchtips till "matlådehatare"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp