Aktivitetsstöd???

C

Crazyy

Kan man söka det som privatperson? Var och vad krävs? HJÄLP!!!
Så här är det: Mitt i min hästflock har vi en Shettis och hon har blivit "byns" lilla gullegull.... så nu har jag 5-6 ungar hängande här varje dag. Inte för att jag har något emot att ungarna får ta sig en ridtur eller borsta, snarare så tycker jag att det är kul att dom intresserar sig för hästar. Men igår sa det ena barnets mor att jag borde söka aktivitetsstöd..... eftersom jag dels tillåter att dom är här och dels eftersom det tar en del tid för mig.... jag slöpper dom inte lösa utan är med hela tiden.
 
hej som svar på din fråga ang.aktivitetsstöd så kan man bara söka det om man själv är inskriven på arbetsförmedlingen och om du har någon slags praktik eller utbildning genom dom. alltså kan du inte söka det för att du har barn som håller på med dina hästar.
 
Men det finns väl någon mer form av aktivtetsstöd som föreningar kan söka men då har dom vissa krav på antal ungdomar. Fick lite fakta kring detta då jag spanade in 4Hs ideer och planer!
 
Ja, det var något åt det hållet jag funderade över...... Var får man tag på info / regler?
 
Aktivitetsstödet är till för ideella föreningar som anordnar gruppverksamhet. Inte för privatpersoner.

Reglerna hittar du hos din kommun.
 
Nej det tror jag inte att du kan få, det är för föreningar, försök att få lite aktivitetsstöd genom ungarna föräldrar istället, tex att de kan hjälpa till när det ska sättas nya stolpar till hagarna, hjälpa till med intagning av hö och likande.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 697
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 867
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 726
Senast: lundsbo
·
Anläggning Egentligen så är det nog lite tidigt att starta denna tråd men jag är alltför ivrig och planeringssugen för att kunna låta bli! Såhär är...
Svar
5
· Visningar
637
Senast: eemmalk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp