akut mensvärkshjälp tack

Sparrisen123

Trådstartare
Jag sitter i bilen och var tvungen att stanna pga risk att kräkas eller svimma av mensvärksillamående :crazy:
Jag har värmen i sätet på för fullt och försöker massera nedre delen av magen. Vad mer kan jag göra? Har inga värktabletter, 19 kr och många mil kvar :banghead:
 
Sv: akut mensvärkshjälp tack

Usch, din stackare:(. Kan inte komma på något speciellt bra om du inte har pengar till värktabletter. Det kan hjälpa att DRICKA varmt, tycker jag. Får man en kopp te/kaffe för 19 kr på en mack? Även att röra lite på sig kan vara bra, så passa på att gå några svängar runt bilen om du går in någonstans och köper dricka.
 
Sv: akut mensvärkshjälp tack

Varmvattenflaska? Det duger rätt bra med en vanlig petflaska. Lindrar bra på mig.
 
Sv: akut mensvärkshjälp tack

En liten promenad, en tupplur (ca 30min) i baksätet och en kopp kaffe från en mack. Och hellre att du stannar till fler gånger för att lägga dig ner i baksätet, än att du riskerar din säkerhet på vägen. Det finns ingen som kan komma och hjälpa dig? Eller någonstans du kan stanna en längre stund?
 
Sv: akut mensvärkshjälp tack

Vart är du? Åker du förbi här så har jag både diklofenak och ipren hemma. Kanske finns det någon bukefalist som du ändå åker förbi som du kan få en tablett av och kanske även få låna soffan av någon timme tills tabletten har verkat?
 
Sv: akut mensvärkshjälp tack

Kl

Tack för tips och snälla erbjudanden :bow: Tyvärr tror jag inte så många bukefalister bor här, i skogen i typ södra/östra dalarna... Men jättetack ändå!
Har iallafall vilat en stund och rört lite på mig (samt kräkts...) och nu känns det lite bättre, så förhoppningsvis tar jag mig hem.
 
Sv: akut mensvärkshjälp tack

Dalarna ja,,, södra östra nej..
Har coctail av tabletter till min förb mensvärk men det hjälpte ju inte nu:(
 
Sv: akut mensvärkshjälp tack

Vad är det för tablettcocktail du har?

Jag är hemma nu och har tagit lite av vad jag har i medicinskåpet, men jag behöver nog nåt vettigt för mensvärk. Ska på ett läkarbesök om en vecka så jag tänkte passa på att ta upp det då, och vill veta vad jag vill fråga efter :p
 
Sv: akut mensvärkshjälp tack

Det är nog åt mitt håll du var, fast nu verkar du redan passerat här (och jag var inte hemma när du först skrev). Annars skulle jag kommit med ett gäng Alvedon till din räddning.
 
Sv: akut mensvärkshjälp tack

Orudis håller vi på och provar nu.. tycker dom funkar bra och ffa behöver jag ta betydligt färre tabletter!:D
 
Sv: akut mensvärkshjälp tack

Jag tar också orudis vid mensvärk, det enda som hjälpt mig hittills!
 
Sv: akut mensvärkshjälp tack

Har du provat att ta två 500 mg alvedon ihop med 2 st 25 mg diklofenak? Båda finns receptfria på apoteket och du ska ta dem direkt du börjar känna att det är pågång och sedan fylla på enligt förpackningens ordination. Ju tidigare du tar dem desto lättare bryter du smärtan. Om du väntar tills du får ont så hjälper de mycket sämre. Om det hjälper så be att få alvedon 665 mg och diklofenak 50 mg utskrivna på recept så går det på högkostnadsskyddet. Alvedon 665 mg räcker i åtta timmar istället för fyra-sex som vanliga alvedon och har lite bättre effekt än vanliga alvedon.
 
Sv: akut mensvärkshjälp tack

Kl

Tack för tips och snälla erbjudanden :bow: Tyvärr tror jag inte så många bukefalister bor här, i skogen i typ södra/östra dalarna... Men jättetack ändå!
Har iallafall vilat en stund och rört lite på mig (samt kräkts...) och nu känns det lite bättre, så förhoppningsvis tar jag mig hem.

Nej då var du långt ifrån mig med tyvärr men självklart hade du fått vila och tabletter om du hade varit i närheten :) Hoppas du tog dig hem säkert. Det är hemskt när man får så ont långt hemifrån och inte har något att ta för smärtan heller :(
 
Sv: akut mensvärkshjälp tack

Det funkar rätt bra med alvedon+Pronaxen också.

Kombon diklofenak+alvedon+orodris som salva blev jag ordinerad vid en muskelskada i magregionen. Och det slutade kännas som någon stack kniven i mig så fort jag vände mig eller hickade.
 
Sv: akut mensvärkshjälp tack

Nu hjälper det kanske inte 100% men jag och fler ha blivit hjälpt av magnesium i höga doser vid mensvärk. Magnesiumet gör att muskelkramperna släpper och avtar. Sen får en del äta värktabletter ändå men inte alls i samma utsträckning och en vän till mig klarar äntligen av att gå till jobbet trots mens sen hon började med magnesium.
 
Sv: akut mensvärkshjälp tack

Jag tog också orudis förut, för mig funkade det dock bara 3-4 gånger sen slutade det att verka.. Och nu är det bara citodon som hjälper för mig.
 

Liknande trådar

Katthälsa Nu behöver jag alla tassar, tummar och tår för lille Skrutt. Vi åkte in akut i morse med vad jag trodde var en förstoppning. Han har...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
17 708
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 161
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 815
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
36 043

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp