Bukefalos 28 år!

AKUT! Nån i Bollnäs med bil söndag

Madick

Trådstartare
Jag har åkt från Västerås till Bollnäs för att hämta en katt. Nästan framme går något i bilen sönder (datorn varnar, ny bil ni vet...) och jag får inte köra mer. Bilen bogseras nu till Hudiksvall och kvar är jag med barn, hund och ska hämta katt i morgon. Vi kommer åka tåg hem i morgon men det är 5 km till katten (och sen 5 km tillbaka då) och jag misstänker att en vända är helt ok med barn på ryggen men tillbaka kan bli tufft när jag dessutom ska kånka på kattburen.

Finns det NÅGON i Bollnäs som skulle kunna tänka sig köra mig med mitt entourage ca 10 min åt ena hållet, eller möjligvis båda vägarna med lite väntan mellan. Jag är tveksam till om jag får ta med både hund, barn och katt i en taxi, bara barn brukar vara knepigt på korta resor.
 
Jag har åkt från Västerås till Bollnäs för att hämta en katt. Nästan framme går något i bilen sönder (datorn varnar, ny bil ni vet...) och jag får inte köra mer. Bilen bogseras nu till Hudiksvall och kvar är jag med barn, hund och ska hämta katt i morgon. Vi kommer åka tåg hem i morgon men det är 5 km till katten (och sen 5 km tillbaka då) och jag misstänker att en vända är helt ok med barn på ryggen men tillbaka kan bli tufft när jag dessutom ska kånka på kattburen.

Finns det NÅGON i Bollnäs som skulle kunna tänka sig köra mig med mitt entourage ca 10 min åt ena hållet, eller möjligvis båda vägarna med lite väntan mellan. Jag är tveksam till om jag får ta med både hund, barn och katt i en taxi, bara barn brukar vara knepigt på korta resor.
Tyvärr har jag lite långt till Bollnäs men kolla med ditt försäkringsbolag om du inte har rätt till hyrbil?
 
Tyvärr har jag lite långt till Bollnäs men kolla med ditt försäkringsbolag om du inte har rätt till hyrbil?
Hyrbilsföretagen brukar inte gilla husdjur i bilarna. Taxi funkar om man anmäler vid beställning då det är upp till förarna om de tillåter djur eller inte. :idea:
 
Hyrbilsföretagen brukar inte gilla husdjur i bilarna. Taxi funkar om man anmäler vid beställning då det är upp till förarna om de tillåter djur eller inte. :idea:
Nja så omöjliga är inte hyrbilsföretagen, vi fick lov att ta en hyrbil när våran bil packade ihop, jag hade då hund i bilen och talade om det. Det löste sig utan problem, det kan vara så att försäkringsbolaget fick lov att betala för sanering men just det var inte mitt problem. ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns...
2
Svar
25
· Visningar
2 676
Senast: alazzi
·
Hundhälsa Det började med att han inte ville äta förra söndagen, sen pep han till när jag lyfte upp honom i bilen men det är bara småsaker man...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
11 933
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa hej jag måste bara få skriva av mig lite. Igår var jag med om något jag aldrig vill uppleva igen. Jag var på väg till Uppsala med bilen...
Svar
9
· Visningar
6 591
Senast: vallhund
·
Kropp & Själ Jag längtar efter den dagen jag faktiskt får använda min hjärna igen! Det är 5 år sedan jag började med min epilepsimedicin Lamotrigin...
2 3
Svar
51
· Visningar
10 390
Senast: Stollan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp