Akvarietråden II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har 7 kar nu
48 - kampfisk honor, ottosar, snäckor
30 - kampfisk honor, snäckor, räkor
48 - kampfisk hane, ancitrus, guppy, endlers, snäckor
54 - en kampfisk hane i varje avdelning som bor med snäckor och räkor
Baljan - kampfisk hane som är lite sjuk =(
54 - en landlevande snäcka, det ska bli fler
100 - ancitrus, corys, neoner, paradiskfisk, kuhli, rödfenad glastetra, snäckor, räkor
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Såhär går det när man får köpa för mycket växter till bra pris online. :angel: Och då har jag ändå gjort mig av med alla mina anubias och javas. Ehum. :D
Vi får se vilka som trivs helt enkelt. Tur jag gillar djungellooken.
33566829_2138082513077699_5332051475344392192_n.jpg
 
Senast ändrad:
Har 7 kar nu
48 - kampfisk honor, ottosar, snäckor
30 - kampfisk honor, snäckor, räkor
48 - kampfisk hane, ancitrus, guppy, endlers, snäckor
54 - en kampfisk hane i varje avdelning som bor med snäckor och räkor
Baljan - kampfisk hane som är lite sjuk =(
54 - en landlevande snäcka, det ska bli fler
100 - ancitrus, corys, neoner, paradiskfisk, kuhli, rödfenad glastetra, snäckor, räkor

Lite lagom avundsjuk måste jag erkänna! Fast jag skulle nog hellre ta två stora än sju små. :D
 
Jo. Men jag har kampfiskar

Jag vet, och de är ju lte speciella att hålla.
Jag hade ett gäng för mååånga år sedan, försökte desperat jaga efter en Betta Smaragdina men kom aldrig över någon. Marknaden verkar vara betydligt större nuförtiden dock - har du någon särskild läckerbit? :)
 
Jag vet, och de är ju lte speciella att hålla.
Jag hade ett gäng för mååånga år sedan, försökte desperat jaga efter en Betta Smaragdina men kom aldrig över någon. Marknaden verkar vara betydligt större nuförtiden dock - har du någon särskild läckerbit? :)
Jodå. Har 4 hanar och 6 honor nu
 
Åh, det skulle jag också behöva göra! Har fått klippa ner massor av mina anubias efter att de blev gravt algangripna :( var online har du köpt?

Jag köper bara privat via facebook eller forum. Växterna man köper av större företag som odlat växterna ovan vatten tar sig inte alls lika bra tycker jag.
Leta reda på en svensk grupp! :) Mina snubbar skeppar tyvärr inte utomlands.
 
@Sel

Att jag inte tänkt på Facebook, tack! Har letat i forum och liknande men få ställen är uppdaterade...

För att alla hänger på facebook dessa dagar! :D
Jag brukade köpa både växter, räkor och snäckor på gamla plantswap-forumet men jag tror inte det är aktivt längre.
Trist med anubisarna hur som helst, de tar sådan tid att växa på sig också. Jag hade stora moderplantor på rötter, men i ett såpass litet kar som jag har skuggade de mest alla andra växter så vi provar oss fram med något nytt nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
55 56 57
Svar
1 120
· Visningar
42 162
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 968
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 595
Senast: Breaktown
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp