Akvarietråden II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh min lokala fiskshop har tagit in blåa och electric blue fjärilsciklider. Så fina. Är mycket sugen på att köpa ett par, skulle de funka ihop med mina guramis?

Som @Soffan74 skrev och som @Lager säkert också kan vittna på är fjärilar himla känsliga små fiskar och de framavlade varianterna än mer så. Jag tror visst att de går bra ihop med guramisar, de problem man får beror helt enkelt på att de är fjärilar, och kanske särskilt i en community tank. :)
Prova kan man alltid, men vara beredd på att bli besviken?
 
Som @Soffan74 skrev och som @Lager säkert också kan vittna på är fjärilar himla känsliga små fiskar och de framavlade varianterna än mer så. Jag tror visst att de går bra ihop med guramisar, de problem man får beror helt enkelt på att de är fjärilar, och kanske särskilt i en community tank. :)
Prova kan man alltid, men vara beredd på att bli besviken?

Ja, jag får se hur jag gör. Vill inte offra de små liven bara för att jag kärat ner mig. Men vem vet, de kanske skulle trivas :)
 
Min Snyggis till albinoancistrus och första grönsakstestet med zucchini. Vi får se vem som hittat den först.
 

Bifogade filer

  • 9B64B93F-74D0-49A8-98CD-B37FBD8AE923.jpeg
    9B64B93F-74D0-49A8-98CD-B37FBD8AE923.jpeg
    250 KB · Visningar: 27
Zucchini var halvgod, inte så intressant. Kokt morot däremot! Då kom lilla albino simmandes... inväntar att den stora ancistrusen ska upptäcka maten också.

250DF09C-F820-41FA-B818-1BF84F6AB03D.jpeg
 
  • Gilla
Reactions: Sel
20181023_215038.jpg

Vi kör vegokväll här också 🙂 Mina två ancistrusar är än så länge skeptiska men corygänget är nyfikna. Ja och herr Gurami, han är något av en linslus, så fort jag närmar mig akvariet kommer han direkt och ska se om det möjligtvis kan dimpa ner något gott. Sjukt charmig fisk 😍
 
Visa bifogad fil 20786
Vi kör vegokväll här också 🙂 Mina två ancistrusar är än så länge skeptiska men corygänget är nyfikna. Ja och herr Gurami, han är något av en linslus, så fort jag närmar mig akvariet kommer han direkt och ska se om det möjligtvis kan dimpa ner något gott. Sjukt charmig fisk 😍
Åh, dvärgguramisar är ju himla fina fiskar!

Ser att ingen verkat testat broccoli än, det är nog vad som går bäst hos våran griniga herr ancistrus när vi känner att det är dags att stödmata lite :)
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
55 56 57
Svar
1 120
· Visningar
42 090
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 935
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 595
Senast: Breaktown
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 101
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Åka långt tåg med katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp