Akvarietråden II

Status
Stängd för vidare inlägg.
20181010_173112.jpg
 
Jag har hårdtrimmat burken idag. Säljer iväg tre jätteportioner med Pelia och lite annat... ehum... så att jag kan köpa fler plantor?
43669150_2244616252424324_2315626120080261120_n.jpg
 
Min kamphona, Mona, har bukvattensot :cry:. Fotade henne och skickade till en kompis i min akvarieförening. Och han sa att det är bukvattensot:cry:
Så hon lär dö om några dar...
Mona när hon var frisk:love:
hona 16.jpg
 
Corygänget har flyttat in i en av växterna och syns inte så mycket just nu. De var ute och käkade mygglarver förut i alla fall. De nya cikliderna har mörknat och blivit riktigt tjusiga i takt med att de bott in sig, ska se om jag får nån bild på dem i veckan.

Över huvudtaget frid och fröjd i akvariet just nu. Eldisen har hållit sig lugn, och guppygänget chillar.

Den enda som är ett litet orosmoment är de blå guramin, honan, som fått en liten skada - gissningsvis ett bett - på ena sidan. Vem som är gärningsfisk är oklart, misstänkta är Eldis eller hennes make Gul.
 
Sista shoppingen - igår flyttade herr och fru palettciklid in i karet. Ganska bleka och ängsliga, får se om de piggnar till under helgen. Idag kommer ytterligare en ancistrus för att hjälpa till med städningen, samt två extra helenor. Sen är det klart!

Växterna är i regnskogsläge igen, tror det är gödningen som är så multieffektiv. Men det blir ju fint och grönt i alla fall... :)

Eldis är lugn och chillar i grottan. Trots att det är ganska många innevånare i karet så nu ser det inte särskilt bebott ut. Det är bara guramisarna som alltid är framme och kollar läget vid glaset.

Är det för litet med 125 liter för två stora guramis? Tycker Gul är rätt grinig och jagar runt med Blå för jämnan. Hon hänger mest i ena hörnet inne i en av växterna.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Var in på Arkens zoo idag. Fick 50% på de fiskar jag köpte, så det blev glödbandstetra, koppartetra, fantomtetror och fjärilar
 
Åh min lokala fiskshop har tagit in blåa och electric blue fjärilsciklider. Så fina. Är mycket sugen på att köpa ett par, skulle de funka ihop med mina guramis?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
53 54 55
Svar
1 086
· Visningar
40 640
Senast: Exile
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
225
· Visningar
15 529
Senast: Ajda
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 566
Senast: Breaktown
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
8 813

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp