Akvarietråden II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyckats få till lite bilder på våra kära fiskar, några av dem alla fall. Lyckas dock bara lägga in en bild här, någon som vet om man kan lägga in fler i samma inlägg?
29065
 
Plecon är så stilig! :heart
Du kan lägga in flera bilder i samma inlägg med hjälp av externa länkar. Ladda upp dem på någonting som photobucket eller facebook först. :)
De är jättefina verkligen, vi skulle vilja ha tag på en till och ha i samma akvarium. Vore ju lite kul om de fanns i andra färger också.
Oki tack :)
Får fixa ett konto på photobucket, facebook drar ner kvalitén på bilderna något fruktansvärt.

Vi tror att vi har fått lek på ett av de röda ancistriusparen :)
 

Bifogade filer

  • 20190428_212318.jpg
    20190428_212318.jpg
    127,1 KB · Visningar: 12
  • Gilla
Reactions: Sel
De är jättefina verkligen, vi skulle vilja ha tag på en till och ha i samma akvarium. Vore ju lite kul om de fanns i andra färger också.
Oki tack :)
Får fixa ett konto på photobucket, facebook drar ner kvalitén på bilderna något fruktansvärt.

Vi tror att vi har fått lek på ett av de röda ancistriusparen :)

Jag har aldrig sett några färgvariationer på gibbiceps, men det finns ju såååå många andra malar som inte blir lika stora och som är fantastiskt vackra. :love: Börja kolla in L-malar så fastnar du snart. :angel:

Grattis!
 
Har precis passat på att limma lite mer fissidens-mossa på fötterna under vattenbyte hos guramisarna. Tror jag är lite lätt besatt, det är bara synd att den växer så lååååångsaaaamt! :arghh:

Och min betta verkar inte må super. Hmm.. ska göra ett jättevattenbyte där också.
 
Nyaste akvariet har varit igång ungefär ett par månader nu tror jag. Har fortfarande ingen aning om vad jag egentligen vill göra med det, men hej och hå! Alla verkar glada i alla fall, både växter och fiskar.
(Det som ser knäppt ut i vänstra hörnet är en sötpotatis som blivit helt vild! ) :D

59802294_2368415370044411_6793748095940165632_n.jpg
 
Kass bild men har börjat få till växtligheten i mitt akvarium nu, ska byta ut svärdplantorna mot något mindre smakligt för ancistrusarna men vet inte riktigt vad, funderar på någon större cryptocoron men vill inte ha något som blir så långt så det ligger och flyter på ytan, vill ha lite djungel

29396
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Kass bild men har börjat få till växtligheten i mitt akvarium nu, ska byta ut svärdplantorna mot något mindre smakligt för ancistrusarna men vet inte riktigt vad, funderar på någon större cryptocoron men vill inte ha något som blir så långt så det ligger och flyter på ytan, vill ha lite djungel

Visa bifogad fil 29396

Kanske bara fler java och anubisar på rötter? Kanske buce? Då kan du ju bygga höjden som det passar. :)

Ser så härligt och livligt ut! Men snälla (förlåt!)kan du inte sätta filtret på baksidan eller kortsidan? :o :D
 
Kanske bara fler java och anubisar på rötter? Kanske buce? Då kan du ju bygga höjden som det passar. :)

Ser så härligt och livligt ut! Men snälla (förlåt!)kan du inte sätta filtret på baksidan eller kortsidan? :o :D
Har buce, javaormbunke, anubias. Funderar på några fler crypts.

Tyvärr behöver jag bättre flöde i akvariet så har två filter och då måste det fula vara på framsidan ;) har haft det på kortsidan men blev flödes stopp i bortre hörnet. Alternativt att jag sätter eheimet på framsidan istället.

Har funderat på någon form av wavemaker för flödets skulle men äh, det funkar
 
Mina stora paradisare gillar gråsuggor. Så de brukar få några när jag storstädar hos mina landisar.
Har gråsuggor hos mina landisar som städare, men de är för många nu. Förökar sig som kaniner här, värre än physorna...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
55 56 57
Svar
1 127
· Visningar
42 308
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 998
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 597
Senast: Breaktown
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp