Akvarietråden II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här växer växterna som ogräs, guppysarna förökar sig (de första ynglen har precis blivit könsmogna), cikliderna har flyttat och jag är lite sugen på nån ytterligare variant av räkor.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
En ny favorit bland mina fiskar- pakistan botia
20190630_201455.jpg
 
Ska flytta (=mer plats) och leker med tanken på ett större akvarium. Frågan är vad jag vill ha? Lutar åt skalarer men har ju "problemet" att jag är mån om att ha räkorna kvar också. Jaja, planeringen är rolig!

Kilfläcks- eller drottningrasbora är jag sugen på också.
 
Ska flytta (=mer plats) och leker med tanken på ett större akvarium. Frågan är vad jag vill ha? Lutar åt skalarer men har ju "problemet" att jag är mån om att ha räkorna kvar också. Jaja, planeringen är rolig!

Kilfläcks- eller drottningrasbora är jag sugen på också.
Jag skulle vilja uppdatera mitt 200 kar. Men då måste jag nog uppdatera mitt rum:laugh:
 
Jag hittar nya räklingar varje dag. ^_^
65950878_2409422125943735_5274437156243243008_n.jpg
Min kampfisk dog för ett par månader sedan och det var himla trist, han var så förbaskat vacker, men räkorna frodas istället!
 
Jag hittar nya räklingar varje dag. ^_^
65950878_2409422125943735_5274437156243243008_n.jpg
Min kampfisk dog för ett par månader sedan och det var himla trist, han var så förbaskat vacker, men räkorna frodas istället!
Jag har knappt några räkor kvar...
De i stora karet har nog blivit mat
Och Hamlet (kamphane) har kommit på att körsbärsräkorna i hans kar är goda...
hamlet (4).jpg
 
Jag älskar en dumbo! De med alldeles för långa fenor bekymrar mig lite med simförmåga, men dumbos och vildvarianter är fantastiska! :heart

Är inte särskilt överraskad över att räklingarna blir mat, heller. de gör sig alltid bäst i artakvarium ju. Till och med mina Dario Dario åt räkbarn till middag. :)
Hamlet har gått med räkorna i drygt ett halvår, innan han kom på att de är goda.
Några körsbär är kvar i hans kar. De som har hittat bra gömställen
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag råkade visst köpa två kar till. 😅
De är visserligen små och jag har inga planer på att sätta igång dem omedelbums, men ändå! Var ska jag ställa dem liksom?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
57 58 59
Svar
1 160
· Visningar
43 230
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 123
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 625
Senast: Breaktown
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 257
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp