Akvarietråden II

Status
Stängd för vidare inlägg.
De är superfina och roliga! :love: Men lite knepiga. De är bäst att hålla i par eller en hane med ett litet harem (men de äter varandras yngel, så bäst är ett par om man vill spara avkomma) och med fördel i ett artakvarium, särskilt som de kan vara rätt knepiga med maten. Jag har mina i ett 65l kar tillsammans med några ottosar och ett gäng räkor. :)
De trivs bäst i kallare vatten, så runt 20~23 grader max, gärna kallare.
Blir runt tre centimeter eller så.

Elassoma evergladei är latinska namnet om du vill googla!

Tack för info! Bildgooglade lite och SÅ himla fina, verkligen. :)
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Ska köpa mer sand till nya karet
20191101_193812.jpg
 
Köpte ett nytt akvarium häromdagen och håller på att inreda nu. Lite bökigt då jag flyttar över inredningen.

Bänken till nuvarande har börjat svikta. Svåra mått att hitta bänk till så blir ett nytt som ersätter. I samma veva flyttas det upp en våning så då är det fritt fram för renovering av vardagsrummet(där det sen blir ett nytt 250liters är planen).

Intresset har gått lite på sparlåga sen flytten men väl igång med inredning etc kommer jag ju igång igen. Sugen på nåt nytt...
 
Har precis lagt beställning på lite mer växter till mitt, en webbutik som hade nedsatta priser och då blev det billigare än att köpa av privatpersoner. Längtar tills de kommer, har även köpt en wavemaker så att jag kunde ta bort mitt ena innerfilter och flytta bak det andra så man slapp se det i framrutan. Och pandapansarmalar får jag i julklapp så det blir ett riktigt lyft för mitt 112 liters. Önskar att jag bodde större så att jag fick plats med mer än ett akvarium. Men jag får göra det bästa av vad jag har :)

Två lite mer ovanliga anubias och sen mer cryptocorones


Anubias barteri var. nana "Paxing"


Anubias barteri var. nana "Pangolino"
Cryptocoryne Tropica
cryptocoryne walkeri
 

Bifogade filer

  • Anubias_nana_Paxing.jpg
    Anubias_nana_Paxing.jpg
    43,7 KB · Visningar: 18
  • Gilla
Reactions: Sel
Har precis lagt beställning på lite mer växter till mitt, en webbutik som hade nedsatta priser och då blev det billigare än att köpa av privatpersoner. Längtar tills de kommer, har även köpt en wavemaker så att jag kunde ta bort mitt ena innerfilter och flytta bak det andra så man slapp se det i framrutan. Och pandapansarmalar får jag i julklapp så det blir ett riktigt lyft för mitt 112 liters. Önskar att jag bodde större så att jag fick plats med mer än ett akvarium. Men jag får göra det bästa av vad jag har :)

Två lite mer ovanliga anubias och sen mer cryptocorones


Anubias barteri var. nana "Paxing"


Anubias barteri var. nana "Pangolino"
Cryptocoryne Tropica
cryptocoryne walkeri
Pma gärna vilken butik :)
 
Sålde båda ancitrusarna och 2 gibbiceps på vårat månadsmöte. Så "bara" 4 gibbi kvar
Ska till Sollentuna på söndag, och hämta mer gratis fisk. Black mollys denna gång, 30 ish
 
ok, fick 1000kr att handla fisk för i julklapp......såååå frågan är, ska man slänga ut det man har o skaffa helt nytt? Eller bara fräscha upp nuvarande platystam med nytt blod och köpa de där panda-corysarna som tänkt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
52 53 54
Svar
1 076
· Visningar
40 033
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
225
· Visningar
15 463
Senast: Ajda
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 539
Senast: Breaktown
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 344
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ridskoleryttare
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp