Akvarietråden II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog emot tjugo juvenile räkor i Tisdags. Blandade neocaradina... jag glömmer alltid vilket antiklimax det är att släppa ut dem i karet. :D
Jag hade sex~ish stycken sedan tidigare och nu har jag alltså nästan trettio men har tur om jag ser fyra.
Förhoppningsvis blir det snart en baby boom dock, och så ska det väl synas skillnad på algerna. :p
 
Mina tjockisar leverar, efter varje vattenbyte
20200110_151029.jpg
 
Tog emot tjugo juvenile räkor i Tisdags. Blandade neocaradina... jag glömmer alltid vilket antiklimax det är att släppa ut dem i karet. :D
Jag hade sex~ish stycken sedan tidigare och nu har jag alltså nästan trettio men har tur om jag ser fyra.
Förhoppningsvis blir det snart en baby boom dock, och så ska det väl synas skillnad på algerna. :p
Haha ja babyboom brukar ju gå rätt snabbt :)
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Haha ja babyboom brukar ju gå rätt snabbt :)

Det brukar det, särskilt med neos. Räkorna jag hade har redan släppt en batch av zoeys men jag blir så himla otålig. Det ska till ganska många räkor innan de syns i djungeln. :D
Det är kul med lite andra färger också även om jag inser att de kommer att urvattna varandra så småningom. Jag fick till och med ett par low grade jade med i samlingen!
 
Det brukar det, särskilt med neos. Räkorna jag hade har redan släppt en batch av zoeys men jag blir så himla otålig. Det ska till ganska många räkor innan de syns i djungeln. :D
Det är kul med lite andra färger också även om jag inser att de kommer att urvattna varandra så småningom. Jag fick till och med ett par low grade jade med i samlingen!
Jag har bara röda, inte vågat blanda in nåt mtp urvattningen. Funderar på cardina typ black crystal. Men blå vore läckert!
 
Jag har bara röda, inte vågat blanda in nåt mtp urvattningen. Funderar på cardina typ black crystal. Men blå vore läckert!

Jag bryr mig inte så mycket om färgerna eftersom jag bara har dem som städpatrull i det här karet - just den här gruppen fick jag billigt som culls från en rktigt duktig räkmänniska. De är blå, gula och gröna.
Jag har några riktigt fina blue dream där sedan förut, och hyfsade körsbär.
De blå är verkligen så himla fina! :heart
Dyker det upp något jättespännnande får jag väl fiska upp dem och börja om i ett nytt kar. :D

I det rena räkkaret har jag bara röda och gula. Hoppas väl på något orange så småningom men jag är alldeles för dålig på att rensa egentligen.

Jag är lite för lat för caradinas, då måste man ju börja hålla koll på vattenvärden och sådant. :angel:
 
Idag fick jag nöjet att se äldsta guppyhonan föda/släppa yngel. Påfyllning efter att jag gav bort 8 igår, haha. Räkorna skulle också behöva glesas ur lite.

Planerar för nya akvariet (om några veckor så, då har det en plats i nyrenoverat rum), mest sugen är jag på rejäla stim med tetror.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Tömde en ancitrus hanes grotta igår. Direkt efteråt började han dejta igen. 4 honor som svämmade runt honom
Nu bor ett 30tal yngel i en balja
20200112_165048.jpg
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Jag har fått ett par nya växter i posten idag, har plockat in några rötter under hundpromenaden och ska rescapa mitt 80l har jag tänkt. Men jag har ju För Mycket växter! :arghh: Och cryptosarna har egentligen just börjat växa på riktigt sedan senaste omplanteringen.
Jag pallar verkligen inte att kasta bort det som blir över så det får väl bli en facebookannons igen.
 
Städade upp och planterade lite nytt i tetra-karet och tycker att det blev riktigt trevligt. Nu ska det bara få växa över och bli djungel igen! :)
Tetrorna ser lite bleka ut bara för att jag varit där och grävt igen.
83064538_2580846778801268_2250867350515482624_o.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
34 146
Senast: Soffan74
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 106
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 320
Senast: Breaktown
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 294
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Barn och djur
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp