Akvarietråden II

Status
Stängd för vidare inlägg.
De låter också spännande! jag är jättesugen på samuraiguramis och knorr också. Så många fiskar, så lite plats! :arghh:
än så länge har jag bara hittat dvärgkulor på Akvarielagret, för 44 kr st tror jag.
Bor i Uppsala, inget körkort:crazy:
Får hoppas på att mina Akvarieförening samåker till Sthlm snart
 
än så länge har jag bara hittat dvärgkulor på Akvarielagret, för 44 kr st tror jag.
Bor i Uppsala, inget körkort:crazy:
Får hoppas på att mina Akvarieförening samåker till Sthlm snart

Typiskt! Kan du inte ta tåget, det går ju fort? 44 spänn låter som hittat!
 
Typiskt! Kan du inte ta tåget, det går ju fort? 44 spänn låter som hittat!
kanske det
Ska först göra iordning det nya karet till kamphonorna och deras "grannar".
Sedan tömma deras gamla. Starta upp och inreda till kulor
Vet inte om det tillkommer någon avgift på det?
 
kanske det
Ska först göra iordning det nya karet till kamphonorna och deras "grannar".
Sedan tömma deras gamla. Starta upp och inreda till kulor
Vet inte om det tillkommer någon avgift på det?
En sak i taget med andra ord. :)
Jag vet inte var akvarielagret ligger men själva tågresan från centrum till centrum är ju plättlätt, skulle utan tvekan göra det med fisk (har också bott i Uppsala. )
 
Här bor mina små evergladei. :)
74158283_2492039217682025_1460928495759654912_n.jpg
 
Alltså min kille älskar sulawesiräkor, så jag tror vi har planerat åtminstone 3 akvarier. Ett rent dennerli, och två sjöspecifika som vi inte har bestämt riktigt än. :love:

Jag tror vi bestämde oss för att ge varandra en chans ungefär här i kommunikationen på tinder:

Jag: So you like aquariums?
Han: I like shrimps, I had some.
J: Which kind?
H: (några hobbynamn på fransk-engelska)
J: Latin please?
:rofl:


Vi har dessutom kärat ner oss i sewellia lineolata, så planen är att först göra ett strömt akvarium :love::D Jag vill att vi ska ha vår mer permanenta lägenhet nuuuu...
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Alltså min kille älskar sulawesiräkor, så jag tror vi har planerat åtminstone 3 akvarier. Ett rent dennerli, och två sjöspecifika som vi inte har bestämt riktigt än. :love:

Jag tror vi bestämde oss för att ge varandra en chans ungefär här i kommunikationen på tinder:

Jag: So you like aquariums?
Han: I like shrimps, I had some.
J: Which kind?
H: (några hobbynamn på fransk-engelska)
J: Latin please?
:rofl:


Vi har dessutom kärat ner oss i sewellia lineolata, så planen är att först göra ett strömt akvarium :love::D Jag vill att vi ska ha vår mer permanenta lägenhet nuuuu...

Haha, skulle jag NÅGONSIN dejta hade det varit en riktigt träffrätt förstakonversation. :D

Jag hade en dröm om ett avlångt strömakvarium en gång. Det hände aldrig, men de kan vara så jäkla fräna!
 
🤣
Vad skulle du ha i? Jag tar gärna emot inspiration!

Garra flavatra! :love: Jag hade dem med mina regnbågar och maken till personlig, fin liten fisk vette sjutton om jag haft förut.
Danios vore också himla trevligt att se i strömt och livligt vatten. det finns ju så många fina! Typ zebra och leopard.
 
Garra flavatra! :love: Jag hade dem med mina regnbågar och maken till personlig, fin liten fisk vette sjutton om jag haft förut.
Danios vore också himla trevligt att se i strömt och livligt vatten. det finns ju så många fina! Typ zebra och leopard.

Jaaa vi är lite nerkärade i gobys också såklart :love:
Jag är inte lika förtjust i danio men jag antar att jag bara inte sett dem i rätt miljö. Jag är lite förtjust i tanichthys micagemmae :angel:
 
Jaaa vi är lite nerkärade i gobys också såklart :love:
Jag är inte lika förtjust i danio men jag antar att jag bara inte sett dem i rätt miljö. Jag är lite förtjust i tanichthys micagemmae :angel:

Jag har aldrig haft en goby faktiskt, men det finns oroligt vackra sådana. Jag var mest förtjust i mina garras för att de genast kom fram och sög sig fast som små sugkoppar på händerna när man villle greja i akvariet. :D Inte gick det skaka av dem heller!

Minnows! (Jag fick googla. :D ) :heart Underskattad fisk. Jag skulle vilja ha ett jättegäng i en damm!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
34 162
Senast: Soffan74
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 113
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 321
Senast: Breaktown
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 294
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp