Akvarietråden IV

Nu är det sand i 105an! I mitten och mot bakre långsidan har jag påsar med aquasoil. Har lite mer sand också som ska på, för det känns som att det är i tunnaste laget nu? Sedan ska jag inreda... Hur? Ingen aning! Mycket växter såklart. Får nog kolla på youtube för inspiration...
1000041537.jpg
 
Alltså. Så förvirrande. För ganska exakt en vecka sedan startade jag ju igång mitt lilla pluttakvarium så att mina guppys kan bo någonstans under tiden jag gör i ordning 105an. Well. Det är redan alger där. Typ överallt. Såväl filter som glasrutor är gröna. Inte en skymt av något liknande i 54an där jag har aquasoil i botten och jag misstänker att det är pga sanden som det blivit såhär? Inte för att det stör mig egentligen, jag bara inte förstår varför. Får se hur 105an utvecklar sig, där kör jag också sand i botten med med aquasoil i påsar under. Har tänkt köpa några ottos att ha i där och just nu så känns det som en bra idé... Det ska dock inte ske förrän det faktiskt finns något för dem att äta på, så det blir väl om några veckor.
 
Jag hittade räklingar!!! 😍
01.råklingar34313144.jpg

Tre stycken bara men så kul att det iaf görs fler räkor! :D En crystal red och två babaulti. De är så pytte, lite större än några dagar gamla darioyngel så jag flyttade dem till yngellådan där det nu går ett gäng nykläckta darios. Dariosarna växer inte jättefort så det ska nog gå bra hoppas jag, i 112an blir de garanterat mat så det kan bara bli bättre än att vara kvar där iaf!
 
Alla större darioyngel är flyttade till 30 liters karet. Det verkar som att de jag tror är honor gärna vill vara tillsammans i små grupper medan de jag tror är hanar håller sig lite på sin kant.

Älskar att de jämt ska glo tillbaka! :heart
02.döttrar3_3_1.gif
 
Det är samma grej med vildynglena i föräldrakaret, ynglena som ser ut som honor hänger gärna med varandra eller t.o.m. med mamma nu: :heart
03-mamma-21146.jpg


Och det orangea hanynglet håller sig mest för sig själv, bästa kortet på honom hitintills men det är såklart i skugga då så att man inte ser hur tjusig han börjar bli! :banghead:
04.Orangeyngel3645.jpg


När Enigma är redo att lägga fler ägg så visar hon mörka breda ränder över hela kroppen. Den röda fläcken där bak är Speedy Gonzales som minsann också sett ränderna!
05-creepygonzales22819.jpg
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 692
Senast: Valle
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 210
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 442
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
62 985
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp