Akvarietråden lll

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mys :heart....

Jag höll på o svimma i morse, när "Direktörn" herr ancistrus, låg på samma ställe, där jag fann direktörskan död härom veckan. Han låg blick stilla och han brukar inte ligga så öppet, så jag bara var tvungen att stoppa ner håven och höll andan. Men då spratt han till och for som en galning genom karet och gömde sig förolämpat bakom svampfiltret. :p
Jag hoppas att jag kan få tag på en ny hustru åt honom.
Sayid gör samma sak, hänger till synes helt död på någon rot och iom att han är så gammal blir jag helnojig varje gång. Malskrällena flyttar sig inte om jag petar på dem heller, haha, men de visar iallafall att de lever! :heart

De behöver inte sällskap, så det är ju bara om du vill ha ännu mer yngel som du behöver en ny hona. :confused: Mina ancistrusar avskydde varandra (och alla andra malar med). Vanlig ancistrus är också en sån där art man typ får betala för att bli av med då de är så lättlekta och marknaden är redan mättad med råge.
 
Sayid gör samma sak, hänger till synes helt död på någon rot och iom att han är så gammal blir jag helnojig varje gång. Malskrällena flyttar sig inte om jag petar på dem heller, haha, men de visar iallafall att de lever! :heart

De behöver inte sällskap, så det är ju bara om du vill ha ännu mer yngel som du behöver en ny hona. :confused: Mina ancistrusar avskydde varandra (och alla andra malar med). Vanlig ancistrus är också en sån där art man typ får betala för att bli av med då de är så lättlekta och marknaden är redan mättad med råge.
Jo, jag har väl mina aningar om det... så han får nog vara själv. Han har ju en son... eller dotter från i somras, som är en av de som överlevt i alla fall... som du säger, han låg nog i sex månader i malgrottan o passade yngel. :D som var överallt... men konstigt nog, blev debara 2-3 cm och sen försvann de spårlöst... Det är bara en som klarat sig. Och som du också säger, mellan kullarna, var de som hund och katt... även när han passade ynglen. :D Han gjorde utfall, när hon kom för nära.
 
Min sötvattensmussla
 

Bifogade filer

  • 20220314_195601.jpg
    20220314_195601.jpg
    193,3 KB · Visningar: 32
Jaha, då har man druckit akvarievatten för första gången i sitt liv också! 😱

Jag brukar ta petflaskor och stoppa ner i karen för att vattna växterna med. Glömde bort att jag gjort det, och tog en djup klunk av min Ramlösa som stod på diskbänken. Väldans vad lent vatten? Tänkte jag förtjust, Men vänta här nu va? Det ska ju vara bubblor i detta?!

Känns ändå som bra betyg på akvariehygienen när gammalt vattnet därifrån faktiskt var gott!? :rofl: Får se vad magen säger om detta nu bara...
 
Jag har troligen fått tag på ett nytt hem till min "lilla " Mysko
Han är redan stor, 15-18 cm. Och lär vara ännu större i höst
Hade tänkt att ha honom i en damm på balkongen och sälja/ ge bort honom i höst
Men nu har jag hittat ett nytt hem på 8 kvm damm med kompisar, så han blir troligen hämtad på söndag
 
Jag har troligen fått tag på ett nytt hem till min "lilla " Mysko
Han är redan stor, 15-18 cm. Och lär vara ännu större i höst
Hade tänkt att ha honom i en damm på balkongen och sälja/ ge bort honom i höst
Men nu har jag hittat ett nytt hem på 8 kvm damm med kompisar, så han blir troligen hämtad på söndag
Vad härligt!
 
Köpte några riotetror av en kompis. Får göda upp dem lite
 

Bifogade filer

  • 20220423_153745.jpg
    20220423_153745.jpg
    73,6 KB · Visningar: 10
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp