Morran

Trådstartare
Är Albion bara för plattare ryggar, eller kan det funka på en häst med lite takigare rygg också? (Som förmodligen kommer muskla på sig lite mer)

Sv: Albion?

En fråga till: I en del gamla trådar står det att Albion är generösa i bomvidderna. Har uppmätt min hästs ryggvinkel till 95 grader.
Enligt bomviddstabellen på stall Eldhestras hemsida så motsvarar detta W, i Albion.
Kan det stämma?

Den Albion jag hade var iaf väldigt platt under. Kändes som det inte riktigt fanns plats för ryggraden, och att sadeln skulle gå mot den på mitten. Den gjorde väl inte det, men det var inte långt ifrån! Och min häst är inte takig, han är typ "normal"..

Morran skrev:
En fråga till: I en del gamla trådar står det att Albion är generösa i bomvidderna. Har uppmätt min hästs ryggvinkel till 95 grader.
Enligt bomviddstabellen på stall Eldhestras hemsida så motsvarar detta W, i Albion.
Kan det stämma?

Har PM:at dig!;)

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 667
Senast: morgaine
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
541
Senast: Freazer
·
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 233
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp med diarré?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈