Ålder för att tävla ponny!

X

xFifos

Har kollat runt lite, men inte hittat det jag letar efter... Finns det redan en sån här tråd så länka gärna till den!

Jo det är så att jag och en kompis har börjat rida två ponnyer. Vi fyller båda arton i April 2009, och tjafsar lite om den här frågan. Hur länge får man tävla ponny? Jag har hört att man får tävla tills det året man fyller arton är slut, och hon säger att om man är över arton får man fortsätta tävla sin ponny, fast inte i ponnyklasserna utan i hästklasserna. Stämmer det? Båda är D-ponnyer, och det är hoppning vi är intresserade av, om det har någon roll!

Tacksam för svar :D
 
Sv: Ålder för att tävla ponny!

Ni har båda rätt. Ni får tävla året ut, efter det finns det möjlighet att tävla ponny i storhästklasser om man vill det.
 
Sv: Ålder för att tävla ponny!

Går även att hoppa på ponnytävlingar i avd B efter att man fyllt 18
 
Sv: Ålder för att tävla ponny!

Men gud så bra :) Så åldern har ingenting med själva hästen att göra, utan bara själva ponnyklassen?
 
Sv: Ålder för att tävla ponny!

Därav ordet hoppa. Men kan iofs ha varit otydligt ändå. Tack för förtydligandet :)
 
Sv: Ålder för att tävla ponny!

Tack så jättemycket för hjälpen! Nu blir det att kolla ut några tävlingar till våren :D
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 989
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 480
Ridning Jag har bestämt mig för att köpa ett fullblod på 4 år från galoppen (om hon går igenom vet.bess) . Hon har tävlats fram till augusti det...
Svar
14
· Visningar
2 566
Senast: Blåabär
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 987
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra torrfoder
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

  • Fjordingtråden
  • Nybörjarponny!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp