Jag hade blivit så obekväm 😅
Då förstår jag ännu mer varför folk får höra att de är yngre än vad det är.
Ålder är ju rätt känsligt för många. Kul om någon frågar mig hur gammal jag tror den är, jag svarar 45 och personen är 30.
Känns som det kan bli lite smått dålig stämning då 😂
Låter mer som en artighetsgrej att svara så.
Jag tror också att folk gärna gissar i underkant när det kommer upp på jobbet. :D

Ibland händer det dock helt naturligt, jag satt till exempel med en ny ung kollega på lunchrasten och pratade om "första gången jag reste i Europa och jobbade i skottland" och jag nämnde att det var nästan tjugo år sedan. Då fick han hicka och frågade (mycket artigt) hur gammal jag är nu.
 
Jag fyller 58 (hur är det möjligt???)
När jag pratade med en kollega om hur det var när man är 50+ utbrast hon att du är väl inte 50? Det gjorde min dag 😊😘
Känner mig som max 40, men kroppen påminner mig om att jag är betydligt äldre...
 
Jag tänker att jag ser ut/beter mig som min ålder (34), eller lite äldre då jag är helt ointresserad av att vara vaken efter 23 eller gå ut och äta någonstans där de har hög ljudnivå 🤪 men jag blir ALLTID leggad på systemet, så jag har gett upp och har legget redo varje gång jag handlar 😅
 
Är 37 men får ofta höra 26 när folk gissar. (Har en kompis som tycker att det är sjukt roligt att fråga folk hur gammal de tror att jag är 😆...) Den enda som någonsin skjutit över var en överförfriskad tonårskille jag hade som patient en natt. Han tittade upp på mig med grumlig blick och frågade hur gammal jag var. Bad honom gissa och han drog till med 42 😂👍. Nattjobb alltså...
 
Jag är tant inombords, men blir allt som oftast leggad. Har även blivit det i sällskap på restaurang när jag beställt öl trots att ingen annan i sällskapet behövt visa och trots att jag hade passerat 30 med marginal. Är barnfri, har svårt att komma till ro och ”bli något” så av den orsaken känner jag mig inte som min ålder samtidigt som jag längtar till pensionen och går och lägger mig tidigt för ”jag är ju inte 20 längre” :D Jag hade nog en bild av att jag vid den här åldern skulle ha koll på livet, en plan och ha blivit något, men känner mig mer och mer vilsen och bortkommen för varje år och undrar när jag ska bli stor.
 
Jag är 38 år och känner mig äntligen synkroniserad åldersmässigt i kropp och själ 😅. Tidigare har jag alltid känt mig yngre eller äldre än min fysiska ålder, men nu är allt perfekt gällande det 🤩 .

Har blivit så senior i min yrkesroll att det inte längre är problem för mig att sätta mig i respekt och undgå ”lilla gumman”-behandling, har en stabil inkomst och hemmaliv, men samtidigt kan jag då och då leva rövare till konserter och festivaler och äta godis till frukost om jag får lust till det. Perfekt ålder 😍!

Fram till jag var typ 33 trodde alla att jag var yngre än jag var, på gott och ont, men det händer inte längre 😂. Har bara fått en eller två rynkor, så vet inte vad som ändrat sig de senaste åren 😎.
 
Jag är 44, känner mig väl ca 10 år yngre, men vet inte riktigt vad jag menar med det. Om det är nån mognad jag kanske förväntat mig att ha i den här åldern, som uppenbart saknas.
Så länge jag har glada människor omkring mig spelar det ingen roll om de är 1 eller 100 år.

Hur gammal jag tas för att vara beror på dagsformen, oftast yngre, men ett par sömnlösa nätter så kan jag också se ut att va märmare 100.

En av min rara kollegor ondgjorde sig över att hon kände sig gammal, och jag skrattade lite och sa väl något om att jag är mycket äldre så jag var fel person att gnälla till. Hon tittade skeptiskt på mig, nä hon trodde allt att hon var äldre än mig. Då skrattade jag lite högre, varpå hon säger lite förnärmat. Jag har fyllt 30! Det gjorde min dag kan jag säga:D
 
Jag är nybliven 50-åring och sett i mina egna ögon så vet jag faktiskt inte om jag ser ut för min ålder. Men har märkt att när ålder diskuteras på tex jobbet så tror de flesta att jag är lite yngre, typ 40 och ett par år.

Jag vet inte hur en femtioåring ska känna sig eller "vara". Känner mig nog rätt ålderslös. Jag har iaf inte börjat lyssna på dansband, knyppla eller bytt klädstil pga av min ålder. Jag gillar samma saker som när jag var 25, 38 och 46.
Däremot har jag ett annat lugn och trygghet i mig. Känner mig mycket mer harmonisk, glad och har lättare för att slå ifrån mig bekymmer och negativitet.
Men? Man.ändrar väl inte preferenser och intressen för att man blir äldre??

Vad IDkortet säger har inget med själen och personligheten att göra??
 
Men? Man.ändrar väl inte preferenser och intressen för att man blir äldre??

Vad IDkortet säger har inget med själen och personligheten att göra??
Det finns ju jättemånga som gör det. Jag jobbar i äldrevården och hör dagligen människor berätta om vad de gjorde förr och vad de slutat med som äldre, vad som inte längre är passande osv.
Kläder är verkligen en sån sak som man ofta hör att vissa plagg hör en specifik ålder till.
 
Det finns ju jättemånga som gör det. Jag jobbar i äldrevården och hör dagligen människor berätta om vad de gjorde förr och vad de slutat med som äldre, vad som inte längre är passande osv.
Kläder är verkligen en sån sak som man ofta hör att vissa plagg hör en specifik ålder till.
Men de är äldre? Konventionerna styrde mer förr, tror jag.

Inte träffar du 40-50-åringar idag som slutat vara samma person pga att de fyllt år? Eller?
 
Men de är äldre? Konventionerna styrde mer förr, tror jag.

Inte träffar du 40-50-åringar idag som slutat vara samma person pga att de fyllt år? Eller?
Jag träffar absolut sånna även i den åldern. Kanske inte så mycket i jobbet dock.
Det är verkligen inte ovanligt att folk ändrar klädstil, aktiviteter, inredning, event osv till ”mer passande” för sin ålder.
Grattis om alla i din omgivning står emot normer och fördomar tyvärr gör inte alla det i min.
 
Men de är äldre? Konventionerna styrde mer förr, tror jag.

Inte träffar du 40-50-åringar idag som slutat vara samma person pga att de fyllt år? Eller?

Min pappa och hans fru (båda 60-talister) har lagt sig till med massa märkliga gammel-fasoner de senaste 5 åren. Dansbandsmusik och Bingolotto står ut lite extra, det här är inget jag är uppvuxen med eller väntade mig skulle hända någonsin 🤣

Men ju äldre de blir desto fler gamla punkvinyler skänks till mig så...win-win?
 
Men? Man.ändrar väl inte preferenser och intressen för att man blir äldre??

Vad IDkortet säger har inget med själen och personligheten att göra??
Jag tänker att det finns en hel del människor som tycker att man ska göra eller vara si eller så, beroende på ålder. Jag fick t.ex. höra att jag inte får sätta min tid på sådant, det är löjligt för vuxna människor, då jag för mitt eget höga nöjes skull byggde avancerade legokonstruktioner tilsammans med barnen :laugh:
Och jag blev frågad av en i släkten varför jag skulle köpa åkband på Grönan också till mig själv, inte åker väl nån i min ålder? :D

Men jag kommer också ihåg hur jag som ung hade enormt svårt att hitta kläder jag trivdes i, och lite längtansfullt blickade mot avdelningarna med vad jag då tyckte såg ut som "tantkläder", och funderade på i vilken ålder jag kunde börja handla där. Ungdomsmode på 90-talet var inget för mig ;)
 
Min pappa och hans fru (båda 60-talister) har lagt sig till med massa märkliga gammel-fasoner de senaste 5 åren. Dansbandsmusik och Bingolotto står ut lite extra, det här är inget jag är uppvuxen med eller väntade mig skulle hända någonsin 🤣

Men ju äldre de blir desto fler gamla punkvinyler skänks till mig så...win-win?
Nog deras grej då. Jag är 50-talist och jag vägrar Dansband och Bingolotto.
 
Jag ser (tydligen) (mycket) yngre ut än snart 40.
Jag känner mej yngre också iofs 😅
Men jag är inte helt tillfreds med att se så ickevuxen ut🙄
Mina jämnåriga är fint i fas och åldras med värdighet. Blir snyggare stiligare och ja, vuxna.
Jag vet inte vad som sker med mej.. 😞

Fick visa leg när jag var 30, för att köpa nässpray på en Ica.. kassörskan var själv typ inte en dag över 18..

Har åkt på halvbiljett (16år) på bussen när jag var 25.

När jag berättade för en extrapersonal på jobbet att jag var på mitt förra jobb i 17 år undrade hon försynt 'äum..alltså..får jag fråga hur gammal du är?'

'38??? Det hade jag aaaaldrig trott!'

Och så vidare
 
Nog deras grej då. Jag är 50-talist och jag vägrar Dansband och Bingolotto.

Ja alltså det är ju inte så att jag tror att det är någon universell sanning. Inga andra jag känner, oavsett ålder, har den böjelsen liksom 🤣

Däremot tror jag att alla förändras och utvecklas mer eller mindre över tid, smak och intressen kommer och går.
 
Ja alltså det är ju inte så att jag tror att det är någon universell sanning. Inga andra jag känner, oavsett ålder, har den böjelsen liksom 🤣

Däremot tror jag att alla förändras och utvecklas mer eller mindre över tid, smak och intressen kommer och går.
Givetvis är det så. Själv har jag bott i Paris, London och Florida (i många år) så ta inte mig som typfall
Men nånstans därinne är Woodstock '69 , Flower Power , i mitt hjärta :heart
:laugh:
 
Nog deras grej då. Jag är 50-talist och jag vägrar Dansband och Bingolotto.

Inte ens mina foraldrar som var fodda 1927 klarade av Dansband och Bingolotto :cautious:

Jag hade glomt hur vanligt det ar att vara alders focuserad i Sverige. Jag forstar helt enkelt inte att siffran av ar man levt har nagon betydelse nar man ar over 25. Jag blir bjuden pa samma fester som mina barn ... och jag ar inte "designated driver" inte heller behover jag hjalp hem. Jag kanner mig inte ett dugg annorlunda an jag gjort efter 35.
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 187
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 341
Senast: jemeni
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 284
Samhälle Jag satt och läste lite i EPA-tråden, och fastnade då på @athena_arabians inlägg om att tonåringar alltid försöker förföra sina...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 978
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vabruari
  • Hiss och diss del 5
  • Påsk pepp

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp