Tuvstarr

Trådstartare
Hur gamla känner ni er? Och hur gamla tror folk att ni är?

Jag är dryga 40, och jag kände mig länge mycket äldre än jag egentligen var. Det är väl naturligt att ungdomar känner sig "vuxna", men redan innan jag fyllt 20 kände jag mig helt klart som en tant.
Redan som tonåring trodde folk också att jag var flera år äldre än jag var. Jag har också alltid umgåtts med folk som är äldre än jag själv, mina närmaste vänner är 54, 56 och 68 år. De flesta jag dejtat eller haft ett förhållande med har också varit 4-8 år äldre än jag.

När jag fyllde 40 kände jag mitt i allt en väldig lättnad, nu var jag äntligen så gammal som jag på riktigt kände mig :) Och trots att det nu gått några år, så känner jag mig fortfarande som "ungefär 40"

Mina barn som är i tonåren får också hela tiden höra att de ser äldre ut än de är, hur många som helst har antagit att sonen som är 14 är 16-18 år, och dottern har fått ännu vildare gissningar.
 
Senast ändrad:
Ändå till håret började gråna vid tinningarna för 5-6 år sedan fick jag visa leg på systemet, fyllde 60 i går...

Känner mig ändå som en 20-25 årig i sinnet även om kroppen känner av åldern...
 
Jag är tvärtom gentemot dig och dina barn @Tuvstarr .

Jag är 36 och fick för några år sen kommentaren "Är du också 95:a eller?" När jag sa "Njaej, 87a" såg personen smått chockad ut. 😅

Fick samma reaktion nyss när jag frågade en kollega jag inte brukar jobba med om heltid var jobbigt... han: näe jag: nä, men du är ju lite yngre än mig också (23), jag är 36... Haha, chockad ^^

På nyår frågade en ny bekantskap "kommer ni ihåg det där barnprogrammet som gick när vi var små?"
Jag: Eh, när var du liten då?
Hon: Jag är 99a...
När hon var 6 år var jag 14... inte riktigt samma barnprogram kanske 😅

Jag tycker det är ganska roande måste jag säga.

Är ganska barnslig av mig också, så kan förstå om folk tror jag är yngre än jag är, men det är väl mest utseendet.

Hur jag själv känner är väl att ja, det är skönt att se ung ut, men jag tycker också det är skönt att ha blivit lite äldre. Det var skönt att fylla 30, då kände jag att "såhär blev jag" liksom.
Och nu känner jag att det är ändå skönt att ha utvecklats och lärt sig lite under årens lopp.
 
Jag har länge gått å längtat efter att fylla 35! Sedan jag var typ 18-20. Jag är inte där än men jag närmar mig!
Inte tant, men ingen ungdom. Gissar att jag är typ 40 i mental ålder.
Aldrig i mitt vuxna liv har jag haft riktigt bra vänner i min egen ålder, förutom pojkvännen. Men han är precis som mig. En äldre själ i en ung kropp. Alltid känt mig så mycket äldre än mina vänner trots ibland ingen åldersskillnad.
När jag umgås med 40+are och uppåt känner jag mig hemma! :banana: Favoritkompisen är 43. 11 år äldre. Vi är så lika. Förutom när det kommer till vad vi kollade på tv som barn.
På utseendet blir jag dock alltid tagen för en yngling. Ingen gissar över 25! :p
 
Jag var helt övertygad om att jag skulle dö innan jag fyllde tjugofem så jag lever lite i villfarelse nu när jag är förtio, det är så skumt. Tror inte att jag förlikat mig med att vara medelålders och är generellt ganska barnslig.
Jag tror att när folk ber om leg från folk som är över förtio gör de det för att vara snälla. ;) Jag har blivit frågad någon gång men jag skyller det på håret - och när covid var igång helt klart på den obligatoriska masken. Om jag jobbat på andra sidan hade jag ID:at ALLA.
 
Jag känner mig både gammal och ung. Är som en tant och en tonåring på samma gång 😆
Fyller snart 38 år, känner mig ofta väldigt obekväm i sällskap av jämnåriga, antagligen för att mitt liv är väldigt annorlunda jämfört med de flesta i min ålder. Är barnfri och tycker katter är det bästa som finns.
Trivs bäst med de som är betydligt yngre eller de som är typ pensionärer 😁
Folk tror oftast jag är betydligt yngre än vad jag är. När jag började på mitt jobb för drygt ett år sedan trodde ingen att jag var äldre än 25 år. Är väldigt tramsig och ser antagligen väldigt tramsig ut också 🙄
När det kommer folk från andra avdelningar som inte vet att jag är arbetsledare går de alltid och pratar med någon annan som i sin tur får hänvisa vidare till mig 😅
 
Är snart 50... men har sedan trettioårsåldern sett betydligt yngre ut så de flesta antar att jag är yngre än vad jag är. Jag var 48 senaste (och garanterat sista!) gången jag fick visa leg på Bolaget :D

Väntar dock fortfarande på att bli vuxen. Jag klär mig ofta i camokläder och huvtröjor, jag orkar inte bry mig i vad som anses "accepterad" klädsel i min ålder. Men samtidigt har jag ju inga problem att anpassa min klädsel efter olika tillfällen, jag skulle ju inte komma till ett affärsmöte i sådana kläder.
 
Jag är 37. Jag känner mig nog som 30 :)
Det som de märks mest på för mig är att jag är stelare :D men de har nog med att jag rör mig för dåligt just nu och gått upp i vikt.
 
Jag fyller i höst 37 år. Känner mig nog som 27 år. Brukar fortfarande få visa leg på systemet.
Min partner är 29 år men ser äldre ut. Folk brukar inte tro på att jag är åtta år äldre.
Det hänger iofs också ihop med att jag är ganska livlig och han, eh, inte är det :rofl:
 
Jag är tvärtom gentemot dig och dina barn @Tuvstarr .

Jag är 36 och fick för några år sen kommentaren "Är du också 95:a eller?" När jag sa "Njaej, 87a" såg personen smått chockad ut. 😅

Fick samma reaktion nyss när jag frågade en kollega jag inte brukar jobba med om heltid var jobbigt... han: näe jag: nä, men du är ju lite yngre än mig också (23), jag är 36... Haha, chockad ^^

På nyår frågade en ny bekantskap "kommer ni ihåg det där barnprogrammet som gick när vi var små?"
Jag: Eh, när var du liten då?
Hon: Jag är 99a...
När hon var 6 år var jag 14... inte riktigt samma barnprogram kanske 😅

Jag tycker det är ganska roande måste jag säga.

Är ganska barnslig av mig också, så kan förstå om folk tror jag är yngre än jag är, men det är väl mest utseendet.

Hur jag själv känner är väl att ja, det är skönt att se ung ut, men jag tycker också det är skönt att ha blivit lite äldre. Det var skönt att fylla 30, då kände jag att "såhär blev jag" liksom.
Och nu känner jag att det är ändå skönt att ha utvecklats och lärt sig lite under årens lopp.
Men vänta lite här nu... Om du är född 87 och är 36 kan ju inte jag som är född 85 vara 36? Hur gammal är jag? När försvann två år?!? En födelsedag vet jag att jag vägrar erkänna hände men 2?

Mvh ytterst förvirrad här nu.


Till tråden: jag tror jag känner mig som min ålder och att andra ser mig som nånstans på 30-spannet men som tydligt syns på det jag skrev ovan så är jag just nu ytterst förvirrad. Hur gammal är jag egentligen? Halp? :confused:
 
Nästan alla gissar ju alltid att man är yngre än vad man är, för att det är "fel" att gissa att någon är äldre än dom är. Dessutom tror folk att kvinnor över 30 ser ut som gamla tanter och att livet är förbi då.

Jag känner mig dock inte så vuxen. Pluggar, har inte barn osv. Men tänker att när jag är klar med plugget så kommer jag nog känna mig mer som min ålder igen.
 
Men vänta lite här nu... Om du är född 87 och är 36 kan ju inte jag som är född 85 vara 36? Hur gammal är jag? När försvann två år?!? En födelsedag vet jag att jag vägrar erkänna hände men 2?

Mvh ytterst förvirrad här nu.


Till tråden: jag tror jag känner mig som min ålder och att andra ser mig som nånstans på 30-spannet men som tydligt syns på det jag skrev ovan så är jag just nu ytterst förvirrad. Hur gammal är jag egentligen? Halp? :confused:

Haha, håller med.

Minns för flera år sen på en dejtingsite, va en som skrev till mig, jag kollade hur gammal han var; 32.
Jag bara kände "men uuuu, varför skriver en så gammal till mig 😫"... sen tänkte jag efter lite... Jag var 32 jag också 🤣.
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 186
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 314
Senast: jemeni
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 279
Samhälle Jag satt och läste lite i EPA-tråden, och fastnade då på @athena_arabians inlägg om att tonåringar alltid försöker förföra sina...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 973
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp