Åldersfixering!

Visst är det galet! På jobbet fick sambon frågan hur gammal jag var och då fick han svaret "lite äldre då?" (Han blir 22 i år och jag fyllde 24 i januari...)

Har fått höra "höhö en yngre kille?" Ett par gånger med.

Jag förstår verkligen inte fixeringen. Det räcker liksom för mig att det känns som om jag har en fot i graven redan.

Men han är helt klart mogen. Betydligt mer än mig i vissa aspekter. :) Så på det tycker jag liksom inte att åldern har någon betydelse.

Ja, eller hur! Och nu pratar vi ändå inte om några gigantiska åldersskillnader.
Har även fått höra många skämt om att jag är en cougar och föredrar lammkött.

Åh ja, vad jag känner igen det där med att känna sig gammal av alla sådana kommentarer. Den som varit närmast att föreställa en komplimang är "Men vet du inte hur HETT det är med en äldre kvinna?"... :meh:

Även här är det egentligen jag som är mest omogen och barnslig i de flesta fall om jag ska vara ärlig.
Gissa vem av oss som behåller lugnet då den ena börjar gnälla, vem som väljer mörk choklad då den andra kommer springande med kinderägg, vem av oss som kan laga mat som faktiskt är ätlig och vem av oss som kan bli lyrisk av något som ex en clown på stan...:angel:
En av mina närmaste vänner (som inte har något emot åldersskillnader) har liknat det vid att jag är uppe och flyger bland molnen, medan min kille står med fötterna på jorden, med ett snöre i handen som ser till att jag inte seglar iväg för långt.:D
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 826
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 471
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 131
Senast: lilstar
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 601
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp